София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

STIHL постигна рекорден оборот и се фокусира върху технологично лидерство в два пазарни сегмента

STIHL се стреми към челна позиция на пазара на акумулаторни уреди, ще инвестира в бъдещата жизнеспособност на бензиновите продукти и ще се съсредоточи върху е-горивата

11 месецаБизнес 19

Групата STIHL завършва поставилата предизвикателства фискална 2022 г. с рекорден оборот от 5,5 милиарда евро, което се равнява на ръст от 8,6 % спрямо предходната година. Като международен бизнес, компанията генерира 90 процента от оборота си извън Германия. Покачването се отдава на валутните ефекти, корекциите в цените, свързани с инфлацията и засиленото търсене на професионални продукти с по-високи цени. Към 31 декември 2022 г. в групата STIHL работят 20 552 души, което е увеличение от 2,3% спрямо 2021г. Михаел Трауб - Председател на Управителния съвет на STIHL, казва: “Продажбите ни останаха високи през фискалната 2022 г. Забелязахме обаче лек спад в търсенето в сравнение с високия растеж през предходната година. Това е така, защото 2022 г. беше силно повлияна от икономически и геополитически предизвикателства, като нарушени вериги за доставки, недостиг на материали, войната в Украйна, енергийна криза и инфлация – нещо, което усетихме и по отношение на търговските резултати.” Ръстът в продажбите беше забавен от различни фактори, включително слабо икономическо представяне на основните пазари в САЩ и Западна Европа, намаляваща покупателна способност и по-отчетливо изместване на потребителските разходи към други области на живота (като пътувания и посещаване на заведения) в резултат на облекчени Ковид ограничения. Докато тенденцията към продукти, работещи с акумулаторни батерии, остана незасегната, групата STIHL отбелязва лек спад в сегмента на бензиновите уреди. Според Михаел Трауб: “Преминаването от бензинови към акумулаторни уреди е в разгара си. STIHL активно насочва тази трансформация, като се фокусира върху технологично лидерство и в двата пазарни сегмента. Ние последователно и систематично правим огромни инвестиции в технологията на акумулаторните продукти, като същевременно продължаваме да работим върху устойчивото и екологично усъвършенстване на нашите бензинови уреди.”

За да подобри способността си да доставя продукти и да увеличи производствените капацитети, STIHL инвестира 404 милиона евро в своите глобални производствени, дистрибуторски и логистични обекти.

STIHL се стреми към 80 процентов дял на акумулаторните продукти от продадените в цял свят уреди на STIHL до 2035 г.

Работещите с акумулаторни батерии продукти представляват най-бързо развиващия се пазарен сегмент за STIHL. Днес продуктовата гама на STIHL включва повече от 80 акумулаторни инструмента за частни потребители и професионалисти, които представляват 20 процента от продадените в цял свят уреди на STIHL. До 2027 г. STIHL планира да увеличи този дял до поне 35 процента, с цел достигане на 80 % през 2035 г. “Целта е STIHL да заеме водеща позиция начело на пазара на акумулаторни уреди,” казва Михаел Трауб. “За това нашият основен приоритет по отношение на инвестициите е разработването и производството на иновативни и мощни акумулаторно-захранвани продукти.” Ключовите градивни елементи на усъвършенстването на акумулаторната технология на STIHL са зелено електричество, издръжливи акумулаторни батерии и зарядни устройства, както и електрически двигатели с висока ефективност. Работещи с акумулаторни батерии продукти на STIHL в момента се произвеждат в заводите на STIHL в Австрия и САЩ. От 2024 г. STIHL ще започне да произвежда акумулаторни уреди и в седалището на централата във Вайблинген, Германия, и в новия си завод в Орадя, Румъния.

Бензиновите уреди на STIHL днес вече са „готови за е-гориво“

Освен в акумулаторната технология, STIHL инвестира и в усъвършенстването на двигателите с вътрешно горене, особено по отношение на тяхната устойчивост. Михаел Трауб разяснява стратегията: “Съзнателно се фокусираме върху технологично лидерство в двата пазарни сегмента. Това е така, защото ние систематично привеждаме нашите действия в съответствие с нуждите на нашите клиенти. Захранваните с акумулаторни батерии инструменти са бъдещето. В същото време все още има много приложения и райони по света, които изискват продукти, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. За тези клиенти ние разработваме визионерски и екологични решения.” За целта STIHL се фокусира върху био горива и е-горива. С MotoMix Eco, който е собствена разработка на компанията, STIHL вече пусна на пазара гориво, съдържащо до 10 процента възобновяеми суровини, като дървесни отпадъци от горското стопанство и неядливи части от растения. В сравнение със STIHL MotoMix, стандартното специално гориво за двутактови двигатели, MotoMix Eco спомага за намаляване на въглеродните емисии с най-малко 8 процента. Понастоящем STIHL прави крачка напред в областта на е-горива, които представляват синтетични горива, произведени от зелен водород и въглероден диоксид (CO2) с помощта на вятърна енергия и са практически въглеродно неутрални. Продуктите на STIHL и днес вече са готови за работа с е-гориво, т.е. всички уреди на STIHL с двигатели с вътрешно горене могат да се захранват с тези алтернативни, екологични горива без необходимост от технически промени. Благодарение на е-горивата дори 10- или 20-годишни верижни триони, както и всички други моторни уреди на STIHL, могат да работят практически без въглеродни емисии. Намаляването на въглеродните емисии при използването на продукти с двигатели с вътрешно горене има незабавен ефект, без клиентите да трябва да инвестират в нови продукти. STIHL планира да постигне широкоразпространено използване на е-горива в своите уреди от 2027 г.

Нови продукти на STIHL за професионална и лична употреба

Освен новото поколение косачки роботи iMOW и разнообразието от нови продукти в акумулаторния сегмент, STIHL представи на пресконференцията и нови бензинови уреди. “Новите ни продукти подчертават още веднъж нашата цел да бъдем технологичен лидер на два различни фронта,” подчертава Председателят на Управителния съвет на STIHL.

Акумулаторната система AP на STIHL, която включва технология за 36-волтова литиево-йонна акумулаторна батерия, проектирана да отговаря на професионални стандарти, се разширява, и вече включва приблизително 40 уреда.

Акумулаторната система AK на STIHL, проектирана и предвидена за частни лица и малки предприятия като такива предлагащи услуги по почистване, също се разширява:

Бензиновите триони STIHL MS 172, MS 182 и MS 212 са три нови модела за начално ниво. Оборудвани с STIHL 2-MIX двигател, който осигурява до 1,8 kW мощност в зависимост от модела, компактните и многофункционални верижни триони са предназначени, както за лична, така и за професионална употреба. У дома могат да се използват за рязане на клони в двора и градината или за рязане на дърва за огрев, докато професионалните експерти по градинарство и занаятчийство могат да ги използват за поваляне и кастрене на малки дървета или изграждане на конструкции от дърво.

Хората, които обичат да прекарват времето си в градинарство или сред природата, се нуждаят от подходящо оборудване, не само по отношение на инструментите, но и на облеклото, което носят. Затова сред фен артикулите с марка STIHL се предлага например ефективна защита от кърлежи, благодарение на специална технология против насекоми, вградена в новите чорапи за носене с ботуши „Worker“, която отблъсква насекомите, без да ги убива или наранява. В тази група продукти STIHL предлага и нови детски играчки, като работна маса с детски размери, изработена от дървесина, сертифицирана от Съвета по стопанисване на горите (FSC).

Портрет на компанията

Групата STIHL разработва, произвежда и продава моторни уреди за горското и селското стопанство, както и за озеленяването, строителството и за лична употреба в двора и градината. Асортиментът се допълва от дигитални решения и сервизни услуги. Продуктите се продават основно чрез специализирана дилърска мрежа, предлагаща сервизно обслужване, и собствени онлайн магазини на STIHL, които през следващите години ще бъдат разширени и в международен мащаб, посредством 42 собствени дъщерни и маркетингови дружества, близо 120 вносителя и повече от 55000 дилъра в над 160 страни. STIHL произвежда в цял свят в 7 държави: Германия, САЩ, Бразилия, Швейцария, Австрия, Китай и Филипините. От 1971 STIHL е най-продаваната марка моторни триони в света. Компанията е основана през 1926 със седалище във Вайблинген близо до Щутгарт. С 20 552 заети в цял свят през 2022 STIHL постигна оборот от 5,5 милиарда евро.

Информация за АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД

АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД, е част от Немската група STIHL, която е световен лидер в производството на моторни триони, градинска техника, както и на богата гама уреди за почистване. Представителството у нас е основано през 2005г и продава пълната гама от продуктите STIHL в България само посредством изградена специализирана търговска мрежа с близо 150 дилъра и почти 190 магазина в цялата страна. От 2006 г. административно-складовата база на фирмата е на бул. „Ботевградско шосе“ № 431, гр. София. Понастоящем екипът на АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД наброява 19 души, което е 5,6% ръст спрямо 2021г.

АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД завършва фискалната 2022 г с рекордeн оборот от 37,645 хиляди лв., което представлява 14.6% ръст спрямо предходната година. 100% от оборота на компанията се формира от продажби към дилъри в България.

Председателят на Управителния съвет на STIHL г-н Михаел Трауб казва: “Преминаването от бензинови към акумулаторни уреди е в разгара си. STIHL активно насочва тази трансформация, като се фокусира върху технологично лидерство и в двата пазарни сегмента.“

Управителен съвет на STIHL AG (от ляво на дясно): д-р Михаел Прохаска (Директор „Човешки ресурси и право“), Ингрид Йегеринг (Директор „Финанси и информационни технологии“), Михаел Трауб (Председател на Управителния съвет), Анке Клайншмит (Директор „Развойна дейност“), Сара Геверт (Директор „Маркетинг и продажби“), Мартин Шварц (Директор „Производство и управление на материалите“)

STIHL прави значителни инвестиции в технологията на акумулаторните продукти и едновременно с това в бъдещата жизнеспособност на бензиновите уреди и ще се съсредоточи върху е-горивата.

STIHL се стреми към челна позиция на пазара на акумулаторни уреди и прави огромни инвестиции в технологията на акумулаторните продукти. С модела MSA 70 STIHL представя нов акумулаторен верижен трион в началния клас уреди.

Г-н Димитър Вълков, Управител на АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД, показва на журналисти новия акумулаторен верижен трион STIHL MSA 70 C-B по време на журналистическата пресконференция в административно-складовата база на STIHL България в гр. София.