Microsoft опитва да промени начина на мислене на потребителите при избора на парола. Тези драстични мерки са взети в следствие на разпространените от хакер 117 млн. потребителски имена и пароли, взети от LinkedIn, през 2012 г.
Обикновено, когато хората искат да си направят регистрация в даден сайт, има изисквания каква да бъде паролата на потребителя. Например за дължината на паролата, да съдържа цифри, да се редуват главни и малки букви. Според проучване на Microsoft хората отговарят на тези изисквания по най-баналния и предвидим начин и това прави техните профили незащитени и лесно разбиваеми от хакери.
Компанията ще определи най-често срещаните пароли и ще забрани използването им. Пароли като „123456“ или „АБВГД“ няма да се приемат, в следствие на което ще се засили сигурността на потребителите. Тази мерка за защита на потребителите вече е в сили в компаниите Outlook, Xbox и OneDrive.
Начинът за откриване на акаунт остава непроменен, а ако потребителят използва твърде лесна парола, ще бъде помолен да я замени с по-сложна. Всичко това е с цел защита на потребителите.