Search Suggestions
      неделя, 14.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Местният вот: Старт на предизборната кампания

          Старира предизборната кампания!

          - Реклама -

          Точно след месец, на 29 октомври, избирателите ще гласуват за кметове и общински съветници, които да управляват през следващите четири години. Предстоят 30 дни, в които кандидатите трябва да представят своите идеи за развитие на населените места пред гражданите, като имат свободата да направят това в устна и писмена форма, на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги. Законът гарантира и еднакъв достъп до източниците на информация, която им е необходима за целите на предизборната агитация.

          Право на вот имат малко над 6 милиона и 48 хил. избиратели. Както и на парламентарните избори, в секциите с над 300 гласоподаватели, освен с хартиени бюлетини, ще се гласува и с машини. В над 11 хил. секции ще има видеонаблюдение и излъчване при отчитането на резултатите. За гласовете на гражданите ще се борят представители на 58 партии и 9 коалиции. Огромен интерес предизвиква „битката“ за големите градове и най-вече за столицата, в която се включват 21 кандидати за кметския стол – повечето от тях не са професионални политици, идват от бизнеса, от музикалните среди, от медиите и неправителствения сектор.
          Кампанията се води само на български език и приключва в 24.00 ч. на 27 октомври 2023 г.

          Предизборната агитация се забранява 24 часа преди изборния ден и в изборния ден. 

          До приключването на изборите се забранява унищожаването и заличаването на агитационни материали, поставени по определения в Изборния кодекс ред. Освен това се забранява публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на агитационни материали, които застрашават живота и здравето на гражданите, частната, общинската и държавната собственост и безопасността на движението; агитационни материали, които накърняват добрите нрави и накърняват честта и доброто име на кандидатите.

          Забраняват се агитационни материали, съдържащи герба и/или знамето на България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения; използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация; провеждането на предизборна агитация в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала; провеждането на предизборна агитация на работните места от лица на изборна длъжност в синдикалните и работодателските организации; предизборна агитация от служители на вероизповеданията; поставянето на агитационни материали на партии, коалиции и инициативни комитети в изборните помещения, както и на разстояние, по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването; в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.

          В случаите на втори тур на територията на дадена община, район или кметство предизборната кампания започва веднага след определяне на кандидатите и датата за провеждане на втория тур от ОИК и приключва в 24:00 часа на деня преди изборния ден.

          Старира предизборната кампания!

          - Реклама -

          Точно след месец, на 29 октомври, избирателите ще гласуват за кметове и общински съветници, които да управляват през следващите четири години. Предстоят 30 дни, в които кандидатите трябва да представят своите идеи за развитие на населените места пред гражданите, като имат свободата да направят това в устна и писмена форма, на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги. Законът гарантира и еднакъв достъп до източниците на информация, която им е необходима за целите на предизборната агитация.

          Право на вот имат малко над 6 милиона и 48 хил. избиратели. Както и на парламентарните избори, в секциите с над 300 гласоподаватели, освен с хартиени бюлетини, ще се гласува и с машини. В над 11 хил. секции ще има видеонаблюдение и излъчване при отчитането на резултатите. За гласовете на гражданите ще се борят представители на 58 партии и 9 коалиции. Огромен интерес предизвиква „битката“ за големите градове и най-вече за столицата, в която се включват 21 кандидати за кметския стол – повечето от тях не са професионални политици, идват от бизнеса, от музикалните среди, от медиите и неправителствения сектор.
          Кампанията се води само на български език и приключва в 24.00 ч. на 27 октомври 2023 г.

          Предизборната агитация се забранява 24 часа преди изборния ден и в изборния ден. 

          До приключването на изборите се забранява унищожаването и заличаването на агитационни материали, поставени по определения в Изборния кодекс ред. Освен това се забранява публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на агитационни материали, които застрашават живота и здравето на гражданите, частната, общинската и държавната собственост и безопасността на движението; агитационни материали, които накърняват добрите нрави и накърняват честта и доброто име на кандидатите.

          Забраняват се агитационни материали, съдържащи герба и/или знамето на България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения; използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация; провеждането на предизборна агитация в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала; провеждането на предизборна агитация на работните места от лица на изборна длъжност в синдикалните и работодателските организации; предизборна агитация от служители на вероизповеданията; поставянето на агитационни материали на партии, коалиции и инициативни комитети в изборните помещения, както и на разстояние, по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването; в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.

          В случаите на втори тур на територията на дадена община, район или кметство предизборната кампания започва веднага след определяне на кандидатите и датата за провеждане на втория тур от ОИК и приключва в 24:00 часа на деня преди изборния ден.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Георг Георгиев: Руският дронов инцидент е дръзка провокация срещу Полша

          Атака от подобен мащаб беше изключително дръзко действие от страна на Русия и такива действия трябва да ни напомнят колко е важна сигурността по...

          Последният участък от АМ „Европа“ ще бъде открит на 14 септември

          На 14 септември ще бъде открит последният участък от автомагистрала „Европа“, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. На събитието ще присъстват: министърът на регионалното...

          Адв. Христо Расташки: Имаме вътрешен министър, който е неспособен да върши каквото и да е в системата на МВР

          "Имаме вътрешен министър, който е неспособен да върши каквото и да е в системата на МВР. Това е Даниел Митов. Провал след провал наблюдаваме." Това...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions