Search Suggestions
      сряда, 04.06.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Караджов пак се качи на влак и се извини на българите за условията в БДЖ

          Транспортният министър Гроздан Караджов отново се качи на влак – от Мездра до София, след което нареди няколко промени и се извини на използващите услугите на БДЖ. 

          - Реклама -

          Министърът е използвал бързият влак, тръгващ от Варна, след почти „ежедневни жалби и критики за БДЖ“. При пътуването си видял и положителни неща, но и „изнервящи и вбесяващи“. 

          Той отбелязва, че само в един от четирите вагона е имало нормално работещ климатик, в два от вагоните – „някаква имитация на охлаждане, а в предпоследния си беше душегубка“. 

          Като добра новина той посочва това, че влакът е пристигнал почти навреме – само с 9 минути закъснение, тъй като на един от участъците се извършва ремонт и за преминаването на червен светофор е нужно спиране и получаване на специален документ.

          Като проблем той отчита, че във влака и като цяло никъде в БДЖ няма WiFi, нито бистро или вагон-ресторант, „което е абсурдно в наше време“. „Добра новина е, че проблем с купуването на билети няма – и онлайн, и от автомати по гарите, и на български, и на английски. Купих си билет лесно и удобно както онлайн, така и от автомат. И че мобилната версия на сайта на БДЖ работи перфектно, като показва къде се намира влакът и колко е закъснението, ако има такова“, пише още министърът. Отбелязва обаче, че ако си изпуснете влака по вина на БДЖ, ще трябва специално да минете през касите на гарата, за да ви презаверят билета. Иначе рискувате да бъдете глобени.

          Министърът констатира и „трагичното състояние на гарите“. Той пише:

          Гара Мездра е ключова гара, но там дори няма тоалетна за пътниците. Или по-скоро има нещо с такъв надпис, което, слава Богу, е заключено, предвид вида му. Гара София-север е в долу-горе същото състояние.

          Затова още днес съм наредил няколко неща:

          1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците измити, всякакви петна – премахнати. За това има пари, има и хора, които получават заплати, за да се грижат за чистотата.

          2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия и др.

          3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това.

          4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с 10 такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии.

          5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално. Още повече, че на този тип вагони прозорците не се отварят. Факт е, че има и още един проблем – новозакупените стари вагони се нуждаят от модификация, за да работят у нас. Но е факт и че климатиците често не работят просто защото не са заредени с фреон.

          6. Както направихме с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да можем да съкратим времето за пътуване. Радвам се, че с машинистите от влака, които от години пътуват по тези линии, имаме консенсус къде какво може да се направи.

          7. НКЖИ трябва да ми даде до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види къде, какво и кога може да се направи, за да се подобри положението. Тук бързи резултати не можем да очакваме, заради липсващо финансиране, но все някога трябва да се почне.

          Министър Караджов изтъква, че в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време, но и че има проблеми, които могат да се отстранят бързо, без особени усилия и за тях има пари. И колкото и да са дребни, ще подобрят значително комфорта на пътуващите.

          Той е категоричен, че това няма да е последното му пътуване с влак: „Следващото ще е с крайградски пътнически влак. Там положението е още по-трагично, но също ще се действа бързо и в рамките на максимално възможното. Защото с вайкане и сарказъм положението няма да се оправи“.

          Публикацията завършва с „най-важното“ по думите на Караджов, а именно:

          „Поднасям искрените си извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове! Извинения и към редовите железничари, които въпреки, че съвестно изпълняват задълженията си, понасят основателните критики на пътуващите!“

          Транспортният министър Гроздан Караджов отново се качи на влак – от Мездра до София, след което нареди няколко промени и се извини на използващите услугите на БДЖ. 

          - Реклама -

          Министърът е използвал бързият влак, тръгващ от Варна, след почти „ежедневни жалби и критики за БДЖ“. При пътуването си видял и положителни неща, но и „изнервящи и вбесяващи“. 

          Той отбелязва, че само в един от четирите вагона е имало нормално работещ климатик, в два от вагоните – „някаква имитация на охлаждане, а в предпоследния си беше душегубка“. 

          Като добра новина той посочва това, че влакът е пристигнал почти навреме – само с 9 минути закъснение, тъй като на един от участъците се извършва ремонт и за преминаването на червен светофор е нужно спиране и получаване на специален документ.

          Като проблем той отчита, че във влака и като цяло никъде в БДЖ няма WiFi, нито бистро или вагон-ресторант, „което е абсурдно в наше време“. „Добра новина е, че проблем с купуването на билети няма – и онлайн, и от автомати по гарите, и на български, и на английски. Купих си билет лесно и удобно както онлайн, така и от автомат. И че мобилната версия на сайта на БДЖ работи перфектно, като показва къде се намира влакът и колко е закъснението, ако има такова“, пише още министърът. Отбелязва обаче, че ако си изпуснете влака по вина на БДЖ, ще трябва специално да минете през касите на гарата, за да ви презаверят билета. Иначе рискувате да бъдете глобени.

          Министърът констатира и „трагичното състояние на гарите“. Той пише:

          Гара Мездра е ключова гара, но там дори няма тоалетна за пътниците. Или по-скоро има нещо с такъв надпис, което, слава Богу, е заключено, предвид вида му. Гара София-север е в долу-горе същото състояние.

          Затова още днес съм наредил няколко неща:

          1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците измити, всякакви петна – премахнати. За това има пари, има и хора, които получават заплати, за да се грижат за чистотата.

          2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия и др.

          3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това.

          4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с 10 такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии.

          5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално. Още повече, че на този тип вагони прозорците не се отварят. Факт е, че има и още един проблем – новозакупените стари вагони се нуждаят от модификация, за да работят у нас. Но е факт и че климатиците често не работят просто защото не са заредени с фреон.

          6. Както направихме с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да можем да съкратим времето за пътуване. Радвам се, че с машинистите от влака, които от години пътуват по тези линии, имаме консенсус къде какво може да се направи.

          7. НКЖИ трябва да ми даде до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види къде, какво и кога може да се направи, за да се подобри положението. Тук бързи резултати не можем да очакваме, заради липсващо финансиране, но все някога трябва да се почне.

          Министър Караджов изтъква, че в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време, но и че има проблеми, които могат да се отстранят бързо, без особени усилия и за тях има пари. И колкото и да са дребни, ще подобрят значително комфорта на пътуващите.

          Той е категоричен, че това няма да е последното му пътуване с влак: „Следващото ще е с крайградски пътнически влак. Там положението е още по-трагично, но също ще се действа бързо и в рамките на максимално възможното. Защото с вайкане и сарказъм положението няма да се оправи“.

          Публикацията завършва с „най-важното“ по думите на Караджов, а именно:

          „Поднасям искрените си извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове! Извинения и към редовите железничари, които въпреки, че съвестно изпълняват задълженията си, понасят основателните критики на пътуващите!“

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Недялко Недялков: Днес погребват лева – излезте на площада!

          Приятели, със Страхил, Виктор, Румяна, Симеон, Георги, Ники, Стефчо тръгваме къв площада пред новото Народно събрание, в Триъгълника на властта. Това написа един от...

          Държавна заплата над 5000 лв.? Ето кой я получава

          Заплатите в държавната администрация варират в много широки граници, показва доклад за състоянието на държавната администрация

          От „Възраждане“ ще блокират парламента тази сутрин, те призоваха…

          На фона на очакваното представяне на Конвергентния доклад за приемането на еврото в България, партия „Възраждане“ организира нов протест днес,

          15 КОМЕНТАРА

          1. Няма какво да се извиняваш, отдавна знаем, че искате да продадете с ГЕРБ БДЖ, за да може цените да са по скъпи, а вие да си пътувате с колите, защото рейсовете са малко и замърсяват. Лошото е, че БДЖ е част от националната сигурност и че нито ЖП релсите, нито гарите, нито регулацията на този транспорт ще се поддържа с пари на частника, който и да е той, но се чува за ПИМК и връзките и с Домуса. Значи държавни пари и частни вагони, ами ремонтите, ами поддръжката, ами гарите и билетите – просто забрави за тази поръчка да се изпълнява.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions