Два стелт изтребителя F-35A от италианските военновъздушни сили излетяха на 13 август от базата „Амари“ в Естония в рамките на мисия на НАТО за въздушно патрулиране. Целта – прихващане на руски бойни самолети, действащи в региона без летателни планове и транспондери. Това е първата подобна мисия с италиански F-35 в Балтийския регион.
- Реклама -
Руският полет е включвал изтребител Су-27 Flanker и ударен Су-24М – едни от най-старите машини в руския арсенал, които постепенно се изваждат от експлоатация и се очаква да бъдат напълно пенсионирани в началото на 2030-те. Според източници, липсата на транспондери вероятно е била опит за тестване на отбранителните способности на НАТО.
Случаят идва на фона на високото напрежение между Русия и алианса, както и на засиленото присъствие на F-35 в Европа. Модерният изтребител от пето поколение вече печели поръчки в редица европейски страни, като изтласква местни и други американски модели и предоставя значителни предимства пред руските самолети от „поколение 4+“ като Су-35 и Су-30СМ.
Русия разполага с ограничен брой изтребители от пето поколение Су-57 и компенсира с мрежа от наземни системи за ПВО, както и с модернизирани версии на по-стари самолети – Су-30, Су-34 и Су-35, чиито поръчки бяха разширени заради забавянията в програмата Су-57.
Два стелт изтребителя F-35A от италианските военновъздушни сили излетяха на 13 август от базата „Амари“ в Естония в рамките на мисия на НАТО за въздушно патрулиране. Целта – прихващане на руски бойни самолети, действащи в региона без летателни планове и транспондери. Това е първата подобна мисия с италиански F-35 в Балтийския регион.
- Реклама -
Руският полет е включвал изтребител Су-27 Flanker и ударен Су-24М – едни от най-старите машини в руския арсенал, които постепенно се изваждат от експлоатация и се очаква да бъдат напълно пенсионирани в началото на 2030-те. Според източници, липсата на транспондери вероятно е била опит за тестване на отбранителните способности на НАТО.
Случаят идва на фона на високото напрежение между Русия и алианса, както и на засиленото присъствие на F-35 в Европа. Модерният изтребител от пето поколение вече печели поръчки в редица европейски страни, като изтласква местни и други американски модели и предоставя значителни предимства пред руските самолети от „поколение 4+“ като Су-35 и Су-30СМ.
Русия разполага с ограничен брой изтребители от пето поколение Су-57 и компенсира с мрежа от наземни системи за ПВО, както и с модернизирани версии на по-стари самолети – Су-30, Су-34 и Су-35, чиито поръчки бяха разширени заради забавянията в програмата Су-57.
Германия и Обединеното кралство продължават проекта за пряка железопътна връзка между столиците си, която минава под Ламанша. Германският министър на транспорта Патрик Шнидер и британският...
Къде точно ги „прихвана“? Между краката ли?
This is now one of my favorite blog posts on this subject.