Coca-Cola Company финансира медицински служители и учени, за да си затварят очите относно рисковете от напитките й. Според разследване на Le Monde („Льо Монд“) само във Франция през 2018 г. щатският гигант похарчи поне 8 млн. евро за тази цел.
“Баснословни суми. Неуловими експерти. Непубликувани резултати. Маркетингови операции, маскирани като изследвания“, цитира френският вестник резултатите от разследването.
Става дума дори и за цял „институт“, управляван от „користни звезди на френската медицина“, пише изданието.
През 2015 г. вестник The New York Times също писа, че репутацията на транснационалния гигант е „разрушителна“. Тогава американският вестник разкри, че Copca-Cola финансира и Глобалната мрежа за енергиен баланс (Global Energy Balance Network).
Тази организация е обединявала влиятелните учени, които са тиражирали „начини на решения“ на световната епидемия със затлъстяването. За целта светилата на науката са публикували научни статии в специализирани списания за медицина, говориха по конференции и агитираха в социалнитер мрежи.
“Практикувайте повече спорт, не се притеснявайте за калориите“ беше посланието на такива псевдоексперти.
„Напук на специалистите по общественото здраве, те заобикалят и премълчават ролята на храните и напитките, изкарвайки на преден план недостатъчната физическа активност сред хората“, коментира разследването журналистът на „Льо Монд“ Стефан Орел.
Изданието припомня, че в САЩ публикацията на Ню Йорк Таймс предизвика небивал скандал. Тогава генералният директор на Coca-Cola обеща финансирането на подобни проекти да бъде прозрачно.
Оттогава на сайта на компанията се публикуват имената на стотиците учени и експерти, участващи в проектите на Coca-Cola. Стана ясно, че от 2000 г. насам гигантът е похарчил побе 21,8 млн. долара за изслдвания и поне 96,8 долара за свързани проекти, които са в графата „партньорски отношения“.