За да спрем войната по пътищата, първо ще трябва да си оправим пътищата.
Това написа депутатът от ПП-ДБ Явор Божанков.
След трагедията със Сияна беше създадена временна Комисия по пътна безопасност, а управлението обяви поредната „война на джигитите“. В парламента подобни комисии обикновено са три дни „иху“ и после „тихо“, добави още той.
- Реклама -
От инфраструктурата до прилагането на закона – всичко е отговорност на управлението. Но когато то не предлага реформи, прехвърля тежестта на парламента. Така преди 10 години Цветан Цветанов също обяви „война на джигитите“. Законът се промени – наказанията станаха по-тежки. Трагедиите не спряха, пише в поста си Божанков.
Що е то временна Комисия по пътна безопасност?
Общественото недоволство е като тенджера под налягане, а комисията е клапанът. В началото – медии, демонстрации на съчувствие, родители на загинали деца. С всяко следващо заседание напрежението спада. След още няколко – камерите си тръгват. Експертите също. Целта е постигната – обществото е успокоено, уточни депутатът.
После започва „творчество“, което приключва с обемен доклад. В същото време, ресорните комисии бързо завишават санкции. Числото 2 се заменя с числото 4. Законодателят е строг и справедлив. Проблемът остава, пише Божанков.
Добрата законодателна практика изисква оценка на въздействието – преди и след промяната (предварителна и последваща оценка). Ако целта е загиналите да намалеят с 50%, в края на годината трябва да има отчет. Постигната ли е тази цел? Ако да – законът работи. Ако не – имаме проблем. В този случай това не е направено, подчерта народният представител.
ВИЖТЕ ЦЕЛИЯТ МУ ПОСТ:
За да спрем войната по пътищата, първо ще трябва да си оправим пътищата.
Това написа депутатът от ПП-ДБ Явор Божанков.
След трагедията със Сияна беше създадена временна Комисия по пътна безопасност, а управлението обяви поредната „война на джигитите“. В парламента подобни комисии обикновено са три дни „иху“ и после „тихо“, добави още той.
- Реклама -
От инфраструктурата до прилагането на закона – всичко е отговорност на управлението. Но когато то не предлага реформи, прехвърля тежестта на парламента. Така преди 10 години Цветан Цветанов също обяви „война на джигитите“. Законът се промени – наказанията станаха по-тежки. Трагедиите не спряха, пише в поста си Божанков.
Що е то временна Комисия по пътна безопасност?
Общественото недоволство е като тенджера под налягане, а комисията е клапанът. В началото – медии, демонстрации на съчувствие, родители на загинали деца. С всяко следващо заседание напрежението спада. След още няколко – камерите си тръгват. Експертите също. Целта е постигната – обществото е успокоено, уточни депутатът.
После започва „творчество“, което приключва с обемен доклад. В същото време, ресорните комисии бързо завишават санкции. Числото 2 се заменя с числото 4. Законодателят е строг и справедлив. Проблемът остава, пише Божанков.
Добрата законодателна практика изисква оценка на въздействието – преди и след промяната (предварителна и последваща оценка). Ако целта е загиналите да намалеят с 50%, в края на годината трябва да има отчет. Постигната ли е тази цел? Ако да – законът работи. Ако не – имаме проблем. В този случай това не е направено, подчерта народният представител.