Нощно време в морски условия е твърде вероятно пилотът на изтребителя, който падна в Черно море, да загуби ориентация. Това коментира авиоекспертът Ангел Борисов. По думите му това не е нещо, което се случва изключително рядко, пред Би Ти Ви.
Той коментира още, че военните учения са коренно различни от гражданската авиация. Зависи от запаса гориво колко навътре в морето ще навлезе машината.
Изтребител на ВВС е паднал по време на учение в района на Шабла
Относно техниката, с която разполагаме, Борисов коментира, че е възможно някои от двигателите на изтребителите да са с по-стар ресурс, но въпреки това те ежедневно се контролират технически.
„Не би трябвало да се допусне такъв отказ на двигателя, който да доведе до фатален край. Разбира се има откази, които не могат да се предвидят. При определени обороти със сложни маневри е възможно да се получи префорсиране и двигателят да избухне“, поясни авиоекспертът.
„Пилотът в стремежа си да изпълни точно задачата, която му е поставен, той може да предприеме рискова маневра. Може да получи срив самолетът, зависи с какъв ъгъл на атаката ще подходи. Той не трябва да изпълнява задачи, които са невъзможни за самолета“, обясни Борисов.
На въпрос възможно ли е пилотът да е катапултирал той поясни, че няма проблем това да се случи независимо на каква височина е.
„В момента условията на са толкова лоши и да е студено. Би трябвало да открият пилота с вертолета, който наблюдава района“, допълни авиоекспертът.