Състоянието на българското търсене и спасяване е причина за едномесечния престой на „Вера Су“ в скалите край Камен бряг. Това заяви в предаването „ЕвроДикоФ“ на Телевизия Евроком кап. Богдан Богданов, председател на Българска морска камара.
- Реклама -
„В един от датските острови заседна кораб, плаващ под флага на Нидерландия. Властите са се качали на борда час след засядането. Дали са 4 часа на корабособственика да представи план за действие. В момента корабът е снет и в момента е арестуван в едно от датските пристанища. Нека всеки сам да си направи изводите за разликите между „Vera Su“ и „Beaumаiden“, посочи Богданов.
Ако товарът на „Вера Су“ беше разтоварен, корабът можеше да бъде изваден от спасителния кораб „Перун“, смята той.
Припомняме, че „Перун“ беше нарязан в края на 2020 година. Корабът беше многофункционален спасителен кораб, дизел-електроход построен през 1977 година в Ярослав, Русия. Разполага с носово подрулващо устройство и система за външно водно охлаждане, така че да може да работи близо до горящ кораб.
От 2012 година плавателният съд е без валидни документи за регистрация и е извън експлоатация, а през 2017 година е заличен от регистъра на корабите.
Относно продажбата му кап. Богданов припомни, че корабът е продаден за 220 хил. лева.
Няма друга държава в Европейския съюз, която да няма спасителен кораб, подчерта той.
Състоянието на българското търсене и спасяване е причина за едномесечния престой на „Вера Су“ в скалите край Камен бряг. Това заяви в предаването „ЕвроДикоФ“ на Телевизия Евроком кап. Богдан Богданов, председател на Българска морска камара.
- Реклама -
„В един от датските острови заседна кораб, плаващ под флага на Нидерландия. Властите са се качали на борда час след засядането. Дали са 4 часа на корабособственика да представи план за действие. В момента корабът е снет и в момента е арестуван в едно от датските пристанища. Нека всеки сам да си направи изводите за разликите между „Vera Su“ и „Beaumаiden“, посочи Богданов.
Ако товарът на „Вера Су“ беше разтоварен, корабът можеше да бъде изваден от спасителния кораб „Перун“, смята той.
Припомняме, че „Перун“ беше нарязан в края на 2020 година. Корабът беше многофункционален спасителен кораб, дизел-електроход построен през 1977 година в Ярослав, Русия. Разполага с носово подрулващо устройство и система за външно водно охлаждане, така че да може да работи близо до горящ кораб.
От 2012 година плавателният съд е без валидни документи за регистрация и е извън експлоатация, а през 2017 година е заличен от регистъра на корабите.
Относно продажбата му кап. Богданов припомни, че корабът е продаден за 220 хил. лева.
Няма друга държава в Европейския съюз, която да няма спасителен кораб, подчерта той.