Българската икономика губи 1 млрд лв. от пропуснати ползи, поради неприсъединяването ни към сухопътен Шенген. Отделни 300 млн. лв. губи бюджетът.
Това става ясно от изследване, представено на пресконференция от Съюза на българските превозвачи.
- Реклама -
Секторът регистрира редица проблеми: загуба на интерес към професията, липса на битови условия за водачите, големи загуби за българските производители и пропуснати акцизни плащания. Водачите на камиони чакат с часове, понякога с дни на границите.
„Основните ценности на ЕС са свободното движение на хора и капитал. Сега обаче имаме драстична загуба на милиони евро“, каза Николай Рашков, координатор на европейските политики към Съюза на Международните превозвачи.
„Трябва да „въоръжим“ държавата ни с всички данни. Трябва да бъдат изпратени подготвени хора в Брюксел“, обясни той, като посочи, че изчакването на ГКПП „Капитан Андреево“ понякога достига 52 часа.
Ефектът за потребителите е над 135 млн. евро на година възлизат разходите за труд, които са платени от фирмите в сектора само за времето за изчакване.
Ангел Траков, председател УС на Съюза на международните превозвачи, отбеляза, че само на ГКПП-Дунав мост – Видин транспортният сектор регистрира над 200 млн. лв. загуби.
Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на съюза посочи: „Като бранш сме диалогични, градивни и отговорни. От тези данни зависи хлябът на над 80 хил. семейства, които трябва да защитим. Очакваме от нашите представители, които ще отидат в Европарламента след изборите през юни, да защитят тази кауза“. „Нужни са подготвени специалисти в областта на транспорта“, добави той.
Българската икономика губи 1 млрд лв. от пропуснати ползи, поради неприсъединяването ни към сухопътен Шенген. Отделни 300 млн. лв. губи бюджетът.
Това става ясно от изследване, представено на пресконференция от Съюза на българските превозвачи.
- Реклама -
Секторът регистрира редица проблеми: загуба на интерес към професията, липса на битови условия за водачите, големи загуби за българските производители и пропуснати акцизни плащания. Водачите на камиони чакат с часове, понякога с дни на границите.
„Основните ценности на ЕС са свободното движение на хора и капитал. Сега обаче имаме драстична загуба на милиони евро“, каза Николай Рашков, координатор на европейските политики към Съюза на Международните превозвачи.
„Трябва да „въоръжим“ държавата ни с всички данни. Трябва да бъдат изпратени подготвени хора в Брюксел“, обясни той, като посочи, че изчакването на ГКПП „Капитан Андреево“ понякога достига 52 часа.
Ефектът за потребителите е над 135 млн. евро на година възлизат разходите за труд, които са платени от фирмите в сектора само за времето за изчакване.
Ангел Траков, председател УС на Съюза на международните превозвачи, отбеляза, че само на ГКПП-Дунав мост – Видин транспортният сектор регистрира над 200 млн. лв. загуби.
Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на съюза посочи: „Като бранш сме диалогични, градивни и отговорни. От тези данни зависи хлябът на над 80 хил. семейства, които трябва да защитим. Очакваме от нашите представители, които ще отидат в Европарламента след изборите през юни, да защитят тази кауза“. „Нужни са подготвени специалисти в областта на транспорта“, добави той.