Тази година провеждаме нашата традиционна кампания с акцент почти изцяло върху онлайн предлаганите стоки и услуги за подготовката на учениците за първия учебен ден. Това коментира в ефира на БНТ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
- Реклама -
„Търговците се опитват да предлагат различни комбинирани продукти, затова целта беше да се установи дали не се прилага една нелоялна практика – когато комбинираните стоки се представят на промоционална цена, дали купени поотделно, те няма да излязат на по-ниска цена“, обясни той.
„Разбира се, че всяка стока, която даде дефект, може да бъде рекламирана, независимо дали в търговски или онлайн магазин и няма значение, дали е закупена в пакет или не“, подчерта експертът. По думите му тази година всичко изглежда нормално, вече няма такъв тип специфични нарушения, каквито са хващани в предишни периоди.
Той обясни, че в условията на пандемията и затягането на мерките все повече потребители се ориентират към по-малки селища и обекти за настаняване. Това кара собствениците на тези обекти да поставят марка за къща за гости, без да отговарят на необходимите изисквания за това.
„Срещаме и доста случаи, в които такива обекти се рекламират като СПА и уелнес центрове, което обаче изисква да бъдат сертифицирани. Не е достатъчно да имате един килер, в който да тече малко по-гореща вода и вие да го рекламирате като парна баня“, добави още Маргаритов.
Тази година провеждаме нашата традиционна кампания с акцент почти изцяло върху онлайн предлаганите стоки и услуги за подготовката на учениците за първия учебен ден. Това коментира в ефира на БНТ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
- Реклама -
„Търговците се опитват да предлагат различни комбинирани продукти, затова целта беше да се установи дали не се прилага една нелоялна практика – когато комбинираните стоки се представят на промоционална цена, дали купени поотделно, те няма да излязат на по-ниска цена“, обясни той.
„Разбира се, че всяка стока, която даде дефект, може да бъде рекламирана, независимо дали в търговски или онлайн магазин и няма значение, дали е закупена в пакет или не“, подчерта експертът. По думите му тази година всичко изглежда нормално, вече няма такъв тип специфични нарушения, каквито са хващани в предишни периоди.
Той обясни, че в условията на пандемията и затягането на мерките все повече потребители се ориентират към по-малки селища и обекти за настаняване. Това кара собствениците на тези обекти да поставят марка за къща за гости, без да отговарят на необходимите изисквания за това.
„Срещаме и доста случаи, в които такива обекти се рекламират като СПА и уелнес центрове, което обаче изисква да бъдат сертифицирани. Не е достатъчно да имате един килер, в който да тече малко по-гореща вода и вие да го рекламирате като парна баня“, добави още Маргаритов.