София 25 °C София 25°C - предимно облачно Велико Търново 20 °C Велико Търново 20°C - предимно облачно Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - разкъсана облачност Варна 23 °C Варна 23°C - ясно небе Бургас 22 °C Бургас 22°C - ясно небе

НАСИЛИЕ ВЪВ ВЛАКА: Мъж сигнализира, че е бил нападнат

Кондукторката е стояла безучастно

11 месецаИнциденти 1 Иванина Игнатова

Мъж твърди, че е бил нападнат във влака от София за Варна. Пътник от съседно купе му нанесъл удари с юмрук в лицето и корема, докато кондукторката стояла безучастно и наблюдавала побоя.  Потърпевшият твърди, че именно тя провокирала атаката. Скандалът започнал, след като кондукторката му направила забележка, че се е заключил в купето. Мъжът обаче твърди съвсем друго.

„Бях нападнат от неизвестно лице. Скандалът беше между кондукторката и мен. Влизайки в купето, тя дърпа вратата и си мисли, че е заключена. А, всъщност, самите врати във всички композиции заяждат. Влиза, застава по средата и ми държи сметка. Пита ме: „Защо вратата не се отваря, защо заключи?” Аз отговорих: „Госпожо, не се заяждате с мен. Моля, изпълняйте си служебните задължения”, обяснява потърпевшият Георги Георгиев пред Нова телевизия.

Той обяснява, че по време на размяната на реплики между кондукторката и него се намесва непознат мъж от съседното купе. „Той попита защо крещим. Попита дали знаем, че във вагона има дете. Аз го помолих да напусне купето”, разказва Георгиев, според когото след това започнало насилието. Твърди, че е получил удари в слепоочието и корема.

Директорът „Оперативна дейност” в БДЖ инж. Анатолий Атанасов обясни, че по случая тече вътрешна проверка. „Малко преди влизането на влака в гара Стамболийски пътник търси съдействие от началника на влака, като пред него се обажда на полицията. В гара Пловдив ги чака полиция. Двамата пътници, между които е възникнал скандалът, както и свидетел, са свалени. Към онзи момент пътникът не е предявил претенции”, посочи той.

Ако бъдат установени неправомерни или непрофесионални действия от страна на служителите на БДЖ, ще им бъде потърсена дисциплинарна отговорност. Според инж. Атанасов не е възможно кондукторът и пътникът да са влезли в пререкания заради заялата врата. „Нашите колеги всеки ден отварят тези врати и са най-ясно, ако има проблем”, уточни директорът в БДЖ.