Божидар Божанов и група народни представители от “Продължаваме Промяната – Демократична България” внесоха законопроект за ограничаване на правата на младите шофьори. Нуждата за въвеждане на ограничителни мерки в Закона за движение по пътищата при новите водачи е породена от значително нарастващите пътнотранспортни инциденти.
- Реклама -
Законопроектът предвижда до една година след вземане на книжка за правоспособност за управление на МПС, водачът да няма право да шофира през тъмната част на деня между 22.00 и 06.00 часа. Също така се налага ограничение във вида МПС, което да не бъде над 90 kW / 120 конски сили, малко под средната мощност в Европейския съюз. Според справка на МВР за тежки катастрофи с убити и ранени, 13% от тях са с участие на нови водачи, взели книжка преди малко по-малко от две години, а 25% от катастрофите стават по тъмно.
Въвежда се и граница на допустимост за новите водачи през първите 12 месеца от придобиване на правоспособност от категория В или В1 да употребяват алкохол в кръвта с концентрация до 0,1 на хиляда, а не до 0.5. Тези мерки целят да ограничат младите и неопитни водачи от желанието си да управляват МПС след употреба на алкохол, както и за превенция в пътната безопасност. “Когато нямаш опит, нямаш право на експерименти дори „само с една бира“, коментира Божидар Божанов.
“Разбираме, че мерките може да са непопулярни и могат да ядосат някого. Всяко ограничение води до това. Но от гледна точка на спасяването на животи, трябва да се подходи със съвкупност от мерки и тези мерки да са подкрепени с данни”, категоричен е депутатът.
Божидар Божанов и група народни представители от “Продължаваме Промяната – Демократична България” внесоха законопроект за ограничаване на правата на младите шофьори. Нуждата за въвеждане на ограничителни мерки в Закона за движение по пътищата при новите водачи е породена от значително нарастващите пътнотранспортни инциденти.
- Реклама -
Законопроектът предвижда до една година след вземане на книжка за правоспособност за управление на МПС, водачът да няма право да шофира през тъмната част на деня между 22.00 и 06.00 часа. Също така се налага ограничение във вида МПС, което да не бъде над 90 kW / 120 конски сили, малко под средната мощност в Европейския съюз. Според справка на МВР за тежки катастрофи с убити и ранени, 13% от тях са с участие на нови водачи, взели книжка преди малко по-малко от две години, а 25% от катастрофите стават по тъмно.
Въвежда се и граница на допустимост за новите водачи през първите 12 месеца от придобиване на правоспособност от категория В или В1 да употребяват алкохол в кръвта с концентрация до 0,1 на хиляда, а не до 0.5. Тези мерки целят да ограничат младите и неопитни водачи от желанието си да управляват МПС след употреба на алкохол, както и за превенция в пътната безопасност. “Когато нямаш опит, нямаш право на експерименти дори „само с една бира“, коментира Божидар Божанов.
“Разбираме, че мерките може да са непопулярни и могат да ядосат някого. Всяко ограничение води до това. Но от гледна точка на спасяването на животи, трябва да се подходи със съвкупност от мерки и тези мерки да са подкрепени с данни”, категоричен е депутатът.