Search Suggestions
      петък, 07.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЩЕТИ: България губи 1 млрд. лева годишно от неприсъединяването към сухопътен Шенген

          Българската икономика губи 1 млрд лв. от пропуснати ползи, поради неприсъединяването ни към сухопътен Шенген. Отделни 300 млн. лв. губи бюджетът.

          Това става ясно от изследване, представено на пресконференция от Съюза на българските превозвачи.

          - Реклама -

          Секторът регистрира редица проблеми: загуба на интерес към професията, липса на битови условия за водачите, големи загуби за българските производители и пропуснати акцизни плащания. Водачите на камиони чакат с часове, понякога с дни на границите.

          „Основните ценности на ЕС са свободното движение на хора и капитал. Сега обаче имаме драстична загуба на милиони евро“, каза Николай Рашков, координатор на европейските политики към Съюза на Международните превозвачи.

          „Трябва да „въоръжим“ държавата ни с всички данни. Трябва да бъдат изпратени подготвени хора в Брюксел“, обясни той, като посочи, че изчакването на ГКПП „Капитан Андреево“ понякога достига 52 часа.

          Ефектът за потребителите е над 135 млн. евро на година възлизат разходите за труд, които са платени от фирмите в сектора само за времето за изчакване.

          Ангел Траков, председател УС на Съюза на международните превозвачи, отбеляза, че само на ГКПП-Дунав мост – Видин транспортният сектор регистрира над 200 млн. лв. загуби.

          Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на съюза посочи: „Като бранш сме диалогични, градивни и отговорни. От тези данни зависи хлябът на над 80 хил. семейства, които трябва да защитим. Очакваме от нашите представители, които ще отидат в Европарламента след изборите през юни, да защитят тази кауза“. „Нужни са подготвени специалисти в областта на транспорта“, добави той.

          Българската икономика губи 1 млрд лв. от пропуснати ползи, поради неприсъединяването ни към сухопътен Шенген. Отделни 300 млн. лв. губи бюджетът.

          Това става ясно от изследване, представено на пресконференция от Съюза на българските превозвачи.

          - Реклама -

          Секторът регистрира редица проблеми: загуба на интерес към професията, липса на битови условия за водачите, големи загуби за българските производители и пропуснати акцизни плащания. Водачите на камиони чакат с часове, понякога с дни на границите.

          „Основните ценности на ЕС са свободното движение на хора и капитал. Сега обаче имаме драстична загуба на милиони евро“, каза Николай Рашков, координатор на европейските политики към Съюза на Международните превозвачи.

          „Трябва да „въоръжим“ държавата ни с всички данни. Трябва да бъдат изпратени подготвени хора в Брюксел“, обясни той, като посочи, че изчакването на ГКПП „Капитан Андреево“ понякога достига 52 часа.

          Ефектът за потребителите е над 135 млн. евро на година възлизат разходите за труд, които са платени от фирмите в сектора само за времето за изчакване.

          Ангел Траков, председател УС на Съюза на международните превозвачи, отбеляза, че само на ГКПП-Дунав мост – Видин транспортният сектор регистрира над 200 млн. лв. загуби.

          Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на съюза посочи: „Като бранш сме диалогични, градивни и отговорни. От тези данни зависи хлябът на над 80 хил. семейства, които трябва да защитим. Очакваме от нашите представители, които ще отидат в Европарламента след изборите през юни, да защитят тази кауза“. „Нужни са подготвени специалисти в областта на транспорта“, добави той.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Терзиев срещу Борисов: Не е просто лъжа – това е цинизъм

          Кметът на София Васил Терзиев отговори остро на критиките на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, който по-рано заяви, че „с такъв кмет София няма...

          Проф. Николай Райчев за „Лукойл“: САЩ ни показаха, че не сме васали, а инвентар

          Професорът от Американския университет в България Николай Райчев публикува дълъг и критичен коментар във Facebook по повод отказа на Съединените щати да разрешат сделката...

          Радев: „Лукойл“ може да свърши като „Булгартабак“

          Влизането на държавата в управлението на рафинерията „Лукойл – България“ е краен и авариен вариант, който може да завърши по „сценария на Булгартабак“. Това...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions