Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.
- Реклама -
Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г.
Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.
6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.
Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.
Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.
- Реклама -
Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г.
Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.
6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.
Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.
Единадесети ден огнеборци, горски служители и доброволци се борят с пожара в Национален парк „Рила“, възникнал над симитлийското село Горно Осеново, предаде БНТ.
Огънят е...
Министърът на отбраната Атанас Запрянов се срещна със заместник-генералния секретар на НАТО Радмила Шекеринска, която е на посещение в България за откриването на най-голямото...
Българската военна индустрия е реализирала износ на въоръжение за 13 млрд. лева от началото на войната в Украйна, като секторът вече надхвърля 4% от...
4 КОМЕНТАРА
Адриана Дамянова а вие не подкрепяте ли въвеждането на този предмет в училище?
Адриана Дамянова а вие не подкрепяте ли въвеждането на този предмет в училище?