Search Suggestions
      събота, 29.03.25
      Search Suggestions

          Религията на прага на класната стая: Какво следва?

          Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.

          - Реклама -

          Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г. 

          Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.

          6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.

          Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.

          Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.

          - Реклама -

          Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г. 

          Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.

          6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.

          Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ
          - Реклама -

          4 КОМЕНТАРА

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          Search Suggestions
              Search Suggestions