След фаталната катастрофа, при която загина младата Сияна, както баща ѝ Николай Попов, така и представители на неправителствения сектор, настояват за спешен ремонт и обезопасяване на пътя между Телиш и Радомирци.
Пътният участък отново стана сцена на сериозен инцидент и в неделя, когато катастрофа едва не предизвика взрив на близка бензиностанция. За щастие, жертви този път няма, но случаят подчертава необходимостта от незабавни мерки.
🛑 Въпроси без отговор и липса на действия
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики постави пред институциите няколко остри въпроса:
- Защо не е спазено изискването за монтиране на ограничителна система от най-висок клас (Н4В) до бензиностанцията?
- Защо не са приложени визуални и физически мерки за ограничаване на скоростта при входа на с. Радомирци?
- Защо не са отстранени коловозите с дълбочина до 10 см, които създават риск за движение?
- И най-важното – как ще принудим шофьорите да спазват правилата, след като очевидно разчитането на съвестта не работи?
🚨 Реакцията на властите
В отговор на инцидентите, премиерът Росен Желязков е разпоредил допълнителен контрол на скоростта в района.
Темата бе обсъдена и в предаването „Тази неделя“ по bTV, където регионалният министър Иван Иванов обяви, че е предложил на Диана Русинова да заеме поста директор на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Тя обаче отказала, определяйки предложението като несериозно.
🛣️ Път с 22-годишна история без основен ремонт
Министър Иванов подчерта, че трасето Ботевград – Плевен, което включва и участъка Телиш–Радомирци, не е основно ремонтирано от 2003 г., въпреки че нормативната уредба изисква това да се прави на всеки 10 години.
Той допълни, че след пренасочване на тежкия трафик от маршрута Ботевград – Мездра – Видин, пътят 1-3 поема значително по-голямо натоварване, без необходимата инфраструктурна адаптация.
„Не съществува мантинела, която да може да спре тежкотоварен автомобил, излетял с висока скорост от пътя,“ коментира Иванов в защита на инфраструктурната безопасност.
Темата остава остро обществена и със сериозен отзвук, особено на фона на поредицата от инциденти и липсата на навременна държавна реакция. Семейството на Сияна и експертите настояват: ремонтът не може повече да чака.
Ще фалира АПИ.
Да съгласен съм да правим референдум
Тази жена ще я запомня с фразата,,Пълни джобове ,празник души.
От 2018 до сега добре си свършихте работата по отклонения на средства по областни градове и игра на хазард с хората . Иначе късмет .
Те това ни липсва.
Има пътища в България не ремонтирани от т. Живкова време .
Тази е по-добре да стои далеч от всичко свързано с инфраструктура и безопасност на пътя ….
Едно е само да приказваш и акъл да даваш,съвсем друго е реално да се обвърже с проблема.
Соня Боева
Как да се наеме нещо да промени? Нали виждаме какво става, когато някой се опита нещо да промени… с позиция на високи нива, дори и на изборни…
Когато спрем „да ходим на гъби“, тогава може би и нещо може да се получи.
И защо да се обвърже едни краднали други да носят отговорност, но то мисъл трябва за да го разбереш
Та няма да приеме предполагам. Кошер с оси и каши забъркани!
Способните бягат от отговорност и за това отговорните позиции се заемат единствено и само от некадърници. И в държавният, и в частния сектор е така.
Vasil Vasilev, това не е бягане от отговорност, а проява на инстинкт за самосъхранение. Госпожата познава системата и не вярвам да стане „бушон“.
Vasil Vasilev От 35 години нямаме държава, защото сме корпорация, което означава, че държавен сектор в частната американската търговска фирма Република България регистрирана в търговския регистър на САЩ с DUNS N – 52 – 364 – 3611 нямаме! Още ли не сте го разбрали?
Svetlozar Neykov това е скандално и затова ли тезй в парламента си правят Каквото искат с народа и страната.
Това.мъж.лие.или.жена.
Ако приеме значи да се провали. Тя предпочита да философства без да носи отговорност. Сега вече на всяко произшествия води и бащата на Сияна който започна да досажда и да обвинява всеки който е зад волана а не обвинява баща си който също има вина за смъртта на внучката си. Той много добре знае ,че деца под 14 години трябва да се возят от задна дясна страна и с поставен колан за безопасност където в случая на катастрофата не е било така. Ако детето е било от дясно щеше да е живо и защо е спрял половината кола в ба кета под диагонал според човек който е бил свидетел на ПТП то.
Тая е толко нахална и те такива взимат устати да не можеш да ги надговориш
Ивайло Георгиев ,тук идеята е да й затворят устата ,защото поне до този момент говори срещу тези с чувалите.
Диди, лъжат те гадините. Подливат ти вода с тоя номер.