Министерският съвет възложи официалното обявяване на процедура за избор на нови оператори на пътнически железопътни превози. Целта е железопътният транспорт да се превърне в гръбнак на обществения транспорт в страната.
- Реклама -
Това съобщи вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след днешното заседание на правителството.
„Секторът страда от десетилетия остро недофинансиране и липса на реформи. За да го модернизираме и направим привлекателен за пътниците, е необходимо включване на частни оператори. Конкуренцията няма да е борба за субсидии, а състезание за качествено обслужване на пътниците“, обясни Караджов.
Следващата седмица ще бъде обявен конкурсът, като достъп до него ще имат всички лицензирани железопътни оператори от Европейския съюз.
До момента са издадени няколко железопътни лиценза, но все още няма реални оператори на пътнически услуги.
„Очакваме всички оферти да бъдат подадени до края на ноември, а сключването на договорите трябва да стане до средата на декември. Договорите ще са с продължителност 12 години“, уточни Караджов.
Достъп до подвижен състав и стимули за качество
Операторите ще имат достъп до подвижния състав, закупен от държавата след 2009 година, който ще могат да използват безплатно. Собствеността обаче остава на Министерството на транспорта и съобщенията.
От 1 януари 2028 г. се въвежда система „бонус–малус“:
Операторите, които не отговарят на договорените изисквания, ще бъдат санкционирани с глоби.
Операторите с по-високо качество от предвиденото ще получават премии.
„Така ще стимулираме конкуренцията и ще осигурим по-добро обслужване за пътниците“, подчерта вицепремиерът.
Цели на реформата
Реформата е записана в Плана за възстановяване и устойчивост и цели:
Модернизация на железопътния транспорт.
Превръщането му в основен елемент на обществения транспорт.
Подобряване на качеството на услугите и ефективността на сектора чрез конкуренция.
Министерският съвет възложи официалното обявяване на процедура за избор на нови оператори на пътнически железопътни превози. Целта е железопътният транспорт да се превърне в гръбнак на обществения транспорт в страната.
- Реклама -
Това съобщи вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след днешното заседание на правителството.
„Секторът страда от десетилетия остро недофинансиране и липса на реформи. За да го модернизираме и направим привлекателен за пътниците, е необходимо включване на частни оператори. Конкуренцията няма да е борба за субсидии, а състезание за качествено обслужване на пътниците“, обясни Караджов.
Следващата седмица ще бъде обявен конкурсът, като достъп до него ще имат всички лицензирани железопътни оператори от Европейския съюз.
До момента са издадени няколко железопътни лиценза, но все още няма реални оператори на пътнически услуги.
„Очакваме всички оферти да бъдат подадени до края на ноември, а сключването на договорите трябва да стане до средата на декември. Договорите ще са с продължителност 12 години“, уточни Караджов.
Достъп до подвижен състав и стимули за качество
Операторите ще имат достъп до подвижния състав, закупен от държавата след 2009 година, който ще могат да използват безплатно. Собствеността обаче остава на Министерството на транспорта и съобщенията.
Ректорското ръководство на УНСС ще предложи на Академичния съвет таксите да не се увеличавани. Това е следствие от множество запитвания от студенти и родители.
Предатели!
Така, така. Призракът на Иван Костов броди и даже още раздава приватизации.
Изборът е направен. Пеевски ги взима. Боко ще вземе друго.