Френският орган за защита на данните (CNIL) наложи едни от най-тежките си глоби досега – 325 млн. евро за Google и 150 млн. евро за Shein, за неспазване на закона за интернет „бисквитките“, предаде АФП.
- Реклама -
И двете компании, които имат десетки милиони потребители във Франция, са санкционирани, защото не са получили свободното и информирано съгласие на потребителите, преди да поставят рекламни бисквитки в браузърите им. Решението подлежи на обжалване.
„Обща стратегия за привеждане в съответствие през последните пет години, насочена специално към сайтове и услуги с голям трафик“, посочват от CNIL относно засиления контрол върху онлайн проследяването.
Какво установи разследването?
Shein е събрала „огромни“ количества данни от бисквитки на над 12 млн. месечни потребители във Франция.
Азиатската платформа за бърза мода не е информирала адекватно клиентите, не е получила тяхното съгласие и не е предложила лесен начин за оттеглянето му.
Google също е поставял рекламни бисквитки без предварително съгласие от страна на потребителите.
CNIL уточнява, че бисквитките са незаменим инструмент за онлайн рекламата, тъй като позволяват събиране на данни за поведението на потребителите, което стои в основата на бизнес модела на много големи интернет компании.
В отговор на санкцията Shein е актуализирала системите си, за да отговарят на изискванията на френското и европейското законодателство.
Френският орган за защита на данните (CNIL) наложи едни от най-тежките си глоби досега – 325 млн. евро за Google и 150 млн. евро за Shein, за неспазване на закона за интернет „бисквитките“, предаде АФП.
- Реклама -
И двете компании, които имат десетки милиони потребители във Франция, са санкционирани, защото не са получили свободното и информирано съгласие на потребителите, преди да поставят рекламни бисквитки в браузърите им. Решението подлежи на обжалване.
„Обща стратегия за привеждане в съответствие през последните пет години, насочена специално към сайтове и услуги с голям трафик“, посочват от CNIL относно засиления контрол върху онлайн проследяването.
Какво установи разследването?
Shein е събрала „огромни“ количества данни от бисквитки на над 12 млн. месечни потребители във Франция.
Азиатската платформа за бърза мода не е информирала адекватно клиентите, не е получила тяхното съгласие и не е предложила лесен начин за оттеглянето му.
Google също е поставял рекламни бисквитки без предварително съгласие от страна на потребителите.
CNIL уточнява, че бисквитките са незаменим инструмент за онлайн рекламата, тъй като позволяват събиране на данни за поведението на потребителите, което стои в основата на бизнес модела на много големи интернет компании.
В отговор на санкцията Shein е актуализирала системите си, за да отговарят на изискванията на френското и европейското законодателство.
Десетки журналисти и служители на TELE1, една от последните независими телевизионни мрежи в Турция, подадоха оставка. Това стана само няколко дни след като правителството...
Френската Долна камара отхвърли предложението на левицата за въвеждане на данък върху богатството, след като опозиционните партии заплашиха да свалят правителството, ако мярката не...
1 коментар
Някои от обикновените хора дали е видял глобяването
Някои от обикновените хора дали е видял глобяването