От 7 септември пешеходците, които използват мобилен телефон по време на пресичане на пешеходна пътека , ще бъдат глобявани със 100 лева , съобщи БНР.
- Реклама -
Какво се счита за нарушение
Мария Ботева от Пътната полиция уточни, че санкции ще има само ако:
по време на пресичането се говори, пише, гледа клип или се чете на телефона.
„Не е нарушение, ако просто държим телефона в ръка, без да го използваме“ , обясни тя.
Коментар на експертите
Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ, смята, че реалният ефект зависи от контролните органи:
„Ефект ще има само ако самите пешеходци искат, тъй като контролните органи са в мозъчна смърт“ .
Той подчерта, че:
са въведени 12 нови дефиниции и правила , които трябва да бъдат ясно обяснени,
е нужна сериозна информационна кампания ,
вместо „мързелив контрол“ чрез камери е необходим пряк полицейски контрол на пътя.
Широк контекст
Милчев заяви още, че:
глобите въздействат върху „90% от хората, които спазват правилата“ ,
държавата отказва да се справи с онези „10%, които рушат дисциплината“ ,
проблемите с пътната безопасност ще се решат едва когато „някой от отговорните бъде лично засегнат“ .
От 7 септември пешеходците, които използват мобилен телефон по време на пресичане на пешеходна пътека , ще бъдат глобявани със 100 лева , съобщи БНР.
- Реклама -
Какво се счита за нарушение
Мария Ботева от Пътната полиция уточни, че санкции ще има само ако:
по време на пресичането се говори, пише, гледа клип или се чете на телефона.
„Не е нарушение, ако просто държим телефона в ръка, без да го използваме“ , обясни тя.
Коментар на експертите
Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ, смята, че реалният ефект зависи от контролните органи:
„Ефект ще има само ако самите пешеходци искат, тъй като контролните органи са в мозъчна смърт“ .
Той подчерта, че:
са въведени 12 нови дефиниции и правила , които трябва да бъдат ясно обяснени,
е нужна сериозна информационна кампания ,
вместо „мързелив контрол“ чрез камери е необходим пряк полицейски контрол на пътя.
Широк контекст
Милчев заяви още, че:
глобите въздействат върху „90% от хората, които спазват правилата“ ,
държавата отказва да се справи с онези „10%, които рушат дисциплината“ ,
проблемите с пътната безопасност ще се решат едва когато „някой от отговорните бъде лично засегнат“ .
пак че никой не пресича на пешеходна пътека
А дано ма на дали.То има ли полиция.
Иван Лаков милиционерски похвати да прокараме желаното , нали