Search Suggestions
      сряда, 15.10.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Първият контейнеровоз от Китай пристигна във Великобритания по арктическия Северен морски път, скъсявайки двойно пътя до ЕС

          Първият китайски контейнеровоз е завършил пътуването си до Европа през арктическия Северен морски път (СМП), скъсявайки двойно времето за достигане от Китай до Европейския съюз, съобщава Reuters, като се позовава на китайски и руски държавни медии.

          - Реклама -

          Подкрепено от руския флот от атомни ледоразбивачи, пътуването е съкратило почти наполовина времето за доставка в сравнение с традиционните южни маршрути, според „Росатом“, който разполага с флотилия от атомни ледоразбивачи и управлява СМП.

          Русия развива СМП, транспортен коридор, който преминава през нейните арктически и далекоизточни региони и служи като най-кратката корабна връзка между Европа и Азиатско-тихоокеанския регион. Очаква се СМП да се превърне в основен търговски път и би могъл драстично да намали времето за транспорт в сравнение с традиционните пътища през Суецкия или Панамския канал.

          Корабът пристигна в британското пристанище Феликстоу след 20-дневен транзит от китайския Нингбо. Товарният кораб, с общ дедуейт от близо 25 000 тона, трябва впоследствие да акостира в европейските хъбове Ротердам и Хамбург, преди да завърши пътуването си в Санкт Петербург.

          Арктическият преход се следи отблизо от световната корабоплавателна индустрия като по-бърза алтернатива. Типичното пътуване през Суецкия канал отнема около 40 дни, докато маршрутът около африканския нос Добра надежда отнема приблизително 50 дни.

          Росатом обясни, че маршрутът е предназначен да допълни съществуващите коридори и да допринесе значително за растежа на световната търговия.

          През 2024 г. товарните превози по СМП достигнаха 37,9 милиона метрични тона, според руското Министерство за развитие на Далечния изток и Арктика.

          Русия е разположила осем ядрени ледоразбивача, включително четири от най-новото поколение, за да гарантира целогодишна навигация по СМП, заяви по-рано този месец специалният представител за развитието на Арктика в Росатом Владимир Панов. Плавателните съдове създават канали през леда, позволявайки на конвенционалните товарни кораби да използват прохода.

          Президентът Владимир Путин вече определи развитието на СМП като национален стратегически приоритет. Целта на Москва е да увеличи годишния обем на товарите по маршрута до 200 милиона тона до 2030 г., с планове за модернизиране на северните морски пристанища и разширяване на арктическия си флот.

          Първият китайски контейнеровоз е завършил пътуването си до Европа през арктическия Северен морски път (СМП), скъсявайки двойно времето за достигане от Китай до Европейския съюз, съобщава Reuters, като се позовава на китайски и руски държавни медии.

          - Реклама -

          Подкрепено от руския флот от атомни ледоразбивачи, пътуването е съкратило почти наполовина времето за доставка в сравнение с традиционните южни маршрути, според „Росатом“, който разполага с флотилия от атомни ледоразбивачи и управлява СМП.

          Русия развива СМП, транспортен коридор, който преминава през нейните арктически и далекоизточни региони и служи като най-кратката корабна връзка между Европа и Азиатско-тихоокеанския регион. Очаква се СМП да се превърне в основен търговски път и би могъл драстично да намали времето за транспорт в сравнение с традиционните пътища през Суецкия или Панамския канал.

          Корабът пристигна в британското пристанище Феликстоу след 20-дневен транзит от китайския Нингбо. Товарният кораб, с общ дедуейт от близо 25 000 тона, трябва впоследствие да акостира в европейските хъбове Ротердам и Хамбург, преди да завърши пътуването си в Санкт Петербург.

          Арктическият преход се следи отблизо от световната корабоплавателна индустрия като по-бърза алтернатива. Типичното пътуване през Суецкия канал отнема около 40 дни, докато маршрутът около африканския нос Добра надежда отнема приблизително 50 дни.

          Росатом обясни, че маршрутът е предназначен да допълни съществуващите коридори и да допринесе значително за растежа на световната търговия.

          През 2024 г. товарните превози по СМП достигнаха 37,9 милиона метрични тона, според руското Министерство за развитие на Далечния изток и Арктика.

          Русия е разположила осем ядрени ледоразбивача, включително четири от най-новото поколение, за да гарантира целогодишна навигация по СМП, заяви по-рано този месец специалният представител за развитието на Арктика в Росатом Владимир Панов. Плавателните съдове създават канали през леда, позволявайки на конвенционалните товарни кораби да използват прохода.

          Президентът Владимир Путин вече определи развитието на СМП като национален стратегически приоритет. Целта на Москва е да увеличи годишния обем на товарите по маршрута до 200 милиона тона до 2030 г., с планове за модернизиране на северните морски пристанища и разширяване на арктическия си флот.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Русия и Сирия се зарекоха да продължат приятелските отношения при първата визита на Шараа в Кремъл след победата над Асад

          Руският президент Владимир Путин се срещна за първи път с временния президент на Сирия Ахмед Шараа. По време на разговорите в Кремъл те отбелязаха...

          Доброполие или Покровск: Сирски пред дилема кой участък на фронта в Донбас да подсили

          Според украински източници, настъплението на руските части в района на Добропиле се е забавило, но предварително обявените „отрязани плацдарми“ там все още не са...

          Пийт Хегсет: САЩ очакват НАТО да осигури „огнева мощ“ за Украйна

          Министърът на отбраната на САЩ Пийт Хегсет се обърна към медиите преди срещата на министрите на отбраната в Брюксел, предава Sky News. Позовавайки се на...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions