Search Suggestions
      петък, 09.05.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Министър Цоков: Инвестират се близо 500 млн. лева за изграждане на STEM среда в училищата

          Над 1 000 училища вече са подали концепции за изграждане на STEM среда, за което е предвидено финансиране от близо половин милиард лева в Плана за възстановяване и устойчивост. Заедно с подготовката на проектите е много важно да подготвим и учителите, и директорите, които ще работят в тези кабинети.

          - Реклама -

          Това зяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на откриване на обучение за училищни директори от цялата страна за внедряване на съвременни методи на преподаване в образователната система. Специален гост на събитието е американският специалист в областта на STEM преподаването – Антоанета Стич от Университета Питсбърг.

          „Важно е не само да изградим материалната база за STEM обучението, но и да развием уменията, за да я използваме максимално ефективно“, подчерта проф. Цоков.

          По думите му към този момент е загубено ценно време за подготовка на българските училища за тази трансформация.

          „Разполагаме с едни сериозни средства, но без разбиране за важността на този процес, няма да постигнем целта за качествена промяна на системата“, каза още министърът.

          Той обясни, че новият екип на МОН е стартирал серия от дискусии с училищни директори и учители от цялата страна, за да се разясняват както целите на проекта, така и за повишаване информираността за STEM-обучението.

          „Новата среда предполага и нов начин на взаимодействие, в това число съвместно преподаване и съвместно оценяване“, допълни проф. Цоков и обясни, че българските учители трябва да бъдат подготвени за тази трансформация.

          „Ще инициираме и промени в нормативните актове, за да гарантираме основата на STEM обучението, но тази промяна трябва да дойде от самата система. Тя не може и не трябва да бъде наложена отвън“, коментира министърът.

          По думите му STEM преподаването ще подобри и връзките с бизнеса и ще насърчи повече български деца да избират инженерни специалности, които са много важни за пазара на труда ни.

          По-рано през деня проф. Цоков проведе и среща с Антоанета Стич. Тя представи американския опит и акцентира на здравите връзки между образователната система и бизнеса, които е изградило STEM обучението.

          „Това е една от причините за важността на този вид преподаване – защото то изгражда умения, които надграждат теоретичните знания“, подчерта тя.

          Представителят на Университета Питсбърг акцентира на важността на правилната подготовка на учителите и надграждането на техните знания „като те трябва да могат не просто да преподават знания, но и да развиват умения в учениците“.

          Според нея промяната е много по-лесна отколкото изглежда, защото учителите обичат своите ученици и биха направили всичко за тяхното по-добро бъдеще: трябва само да бъдат убедени, че STEM преподаването е най-доброто за децата. 

          Над 1 000 училища вече са подали концепции за изграждане на STEM среда, за което е предвидено финансиране от близо половин милиард лева в Плана за възстановяване и устойчивост. Заедно с подготовката на проектите е много важно да подготвим и учителите, и директорите, които ще работят в тези кабинети.

          - Реклама -

          Това зяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на откриване на обучение за училищни директори от цялата страна за внедряване на съвременни методи на преподаване в образователната система. Специален гост на събитието е американският специалист в областта на STEM преподаването – Антоанета Стич от Университета Питсбърг.

          „Важно е не само да изградим материалната база за STEM обучението, но и да развием уменията, за да я използваме максимално ефективно“, подчерта проф. Цоков.

          По думите му към този момент е загубено ценно време за подготовка на българските училища за тази трансформация.

          „Разполагаме с едни сериозни средства, но без разбиране за важността на този процес, няма да постигнем целта за качествена промяна на системата“, каза още министърът.

          Той обясни, че новият екип на МОН е стартирал серия от дискусии с училищни директори и учители от цялата страна, за да се разясняват както целите на проекта, така и за повишаване информираността за STEM-обучението.

          „Новата среда предполага и нов начин на взаимодействие, в това число съвместно преподаване и съвместно оценяване“, допълни проф. Цоков и обясни, че българските учители трябва да бъдат подготвени за тази трансформация.

          „Ще инициираме и промени в нормативните актове, за да гарантираме основата на STEM обучението, но тази промяна трябва да дойде от самата система. Тя не може и не трябва да бъде наложена отвън“, коментира министърът.

          По думите му STEM преподаването ще подобри и връзките с бизнеса и ще насърчи повече български деца да избират инженерни специалности, които са много важни за пазара на труда ни.

          По-рано през деня проф. Цоков проведе и среща с Антоанета Стич. Тя представи американския опит и акцентира на здравите връзки между образователната система и бизнеса, които е изградило STEM обучението.

          „Това е една от причините за важността на този вид преподаване – защото то изгражда умения, които надграждат теоретичните знания“, подчерта тя.

          Представителят на Университета Питсбърг акцентира на важността на правилната подготовка на учителите и надграждането на техните знания „като те трябва да могат не просто да преподават знания, но и да развиват умения в учениците“.

          Според нея промяната е много по-лесна отколкото изглежда, защото учителите обичат своите ученици и биха направили всичко за тяхното по-добро бъдеще: трябва само да бъдат убедени, че STEM преподаването е най-доброто за децата. 

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Денков: Решението за еврото ще бъде на парламента – така, както е по Конституция

          Полезно за хората, за бизнеса, за България като цяло, е да бъде в центъра на Европа. Това е мястото, което може да ни защити...

          Кирил Веселински: Живеем в диктатура на грабежа и предателствата

          "Живеем в диктатура на грабежа и предателствата. Грабежа е от страна на Борисов и Пеевски, а предателствата идват от БСП и ИТН." Това каза народният...

          Радев: Внасям референдум за или против приемането на еврото в България през 2026 г. – обновена

          Днес отбелязваме Деня на обединена Европа, в чийто фундамент здраво са заложени демокрацията и свободната воля на гражданите. България като пълноправен на ЕС е...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions