Search Suggestions
      понеделник, 10.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Въвеждат нови правила за политическа реклама в ЕС

          От днес влизат в сила нови правила на ЕС за определяне на общи стандарти за прозрачността и таргетирането на политическата реклама. Те ще позволят на гражданите да идентифицират послания, които се стремят да повлияят на техните мнения и политически решения и целят да насърчават свободни и честни избори.

          - Реклама -

          От сега нататък политическите реклами трябва да бъдат ясно идентифицирани като такива и да посочват кой ги е платил, на каква цена, с кой изборен или законодателен процес са свързани и дали са целенасочени към определени групи хора. Ще трябва да се въведе механизъм за уведомяване за проблемни реклами и всички политически реклами ще се съхраняват в онлайн хранилище. Регламентът също така ограничава злоупотребата с лични данни. За да се защитят европейските демократични процеси от външна намеса, регламентът забранява спонсорирането на реклама от държави извън ЕС три месеца преди избори или референдум.

          Днес също се състоя и церемония по подписването на Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г. под домакинството на заместник- председателя на Европейската комисия Вера Йоурова. С подписването му европейските политически партии се ангажираха да поддържат етични практики на кампанията. На фона на нарастващата загриженост относно защитата на честността на изборите в Европа от вътрешни и външни заплахи този ангажимент на политическите партии е от голямо значение.

          Политическите партии, подписали Кодекса за поведение, са: Алианс на либералите и демократите за Европа, Европейско християнско политическо движение, Европейски консерватори и реформисти, Европейска демократическа партия, Европейски свободен алианс, Европейска зелена партия, Европейска народна партия, Партия на европейските социалисти и Партия на европейската левица. „Идентичност и демокрация“ заявиха, че също ще се присъединят към Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г.

          Като пример за ангажимент по линия на Кодекса е, че подписалите го страни ще насърчават приобщаващия политически дискурс и участие, като се въздържат от използване или разпространяване на дискриминационни изявления срещу конкретни групи въз основа на пол, расов или етнически произход, религия или убеждения, възраст или сексуална ориентация. Друг пример е ангажиментът на страните да се въздържат от политически реклами, спонсорирани от недекларирани интереси, или да ангажират по друг начин посредници, които да изпращат послания в кампанията без ясно обозначение, кой е отговорен за тях.

          Кодексът за поведение ще служи като изчерпателен контролен списък за политическите партии, кандидатите, медиите и гражданите за наблюдение на етичното поведение по време на предизборната кампания.

          От днес влизат в сила нови правила на ЕС за определяне на общи стандарти за прозрачността и таргетирането на политическата реклама. Те ще позволят на гражданите да идентифицират послания, които се стремят да повлияят на техните мнения и политически решения и целят да насърчават свободни и честни избори.

          - Реклама -

          От сега нататък политическите реклами трябва да бъдат ясно идентифицирани като такива и да посочват кой ги е платил, на каква цена, с кой изборен или законодателен процес са свързани и дали са целенасочени към определени групи хора. Ще трябва да се въведе механизъм за уведомяване за проблемни реклами и всички политически реклами ще се съхраняват в онлайн хранилище. Регламентът също така ограничава злоупотребата с лични данни. За да се защитят европейските демократични процеси от външна намеса, регламентът забранява спонсорирането на реклама от държави извън ЕС три месеца преди избори или референдум.

          Днес също се състоя и церемония по подписването на Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г. под домакинството на заместник- председателя на Европейската комисия Вера Йоурова. С подписването му европейските политически партии се ангажираха да поддържат етични практики на кампанията. На фона на нарастващата загриженост относно защитата на честността на изборите в Европа от вътрешни и външни заплахи този ангажимент на политическите партии е от голямо значение.

          Политическите партии, подписали Кодекса за поведение, са: Алианс на либералите и демократите за Европа, Европейско християнско политическо движение, Европейски консерватори и реформисти, Европейска демократическа партия, Европейски свободен алианс, Европейска зелена партия, Европейска народна партия, Партия на европейските социалисти и Партия на европейската левица. „Идентичност и демокрация“ заявиха, че също ще се присъединят към Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г.

          Като пример за ангажимент по линия на Кодекса е, че подписалите го страни ще насърчават приобщаващия политически дискурс и участие, като се въздържат от използване или разпространяване на дискриминационни изявления срещу конкретни групи въз основа на пол, расов или етнически произход, религия или убеждения, възраст или сексуална ориентация. Друг пример е ангажиментът на страните да се въздържат от политически реклами, спонсорирани от недекларирани интереси, или да ангажират по друг начин посредници, които да изпращат послания в кампанията без ясно обозначение, кой е отговорен за тях.

          Кодексът за поведение ще служи като изчерпателен контролен списък за политическите партии, кандидатите, медиите и гражданите за наблюдение на етичното поведение по време на предизборната кампания.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Съдът в Париж решава да освободи ли Саркози

          Днес Парижкият апелативен съд ще разгледа искането за освобождаване на бившия френски президент Никола Саркози, който се намира в затвора „Ла Санте“ след осъждането...

          По-строги правила и смарт технологии: как Гърция ще събира глобите си

          Гърция затяга контрола върху шофьорите и събирането на глоби. Министерството на цифровото управление в Атина въвежда нова система

          Арестуваха трима свещеници в Гърция за участие в мрежа за наркотрафик

          Трима свещеници са сред осемте задържани при мащабна полицейска акция срещу мрежа за трафик на наркотици в Гърция, съобщава „Катимерини“.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions