„Инвестициите в образование се връщат многократно във всички сектори. Всеки лев инвестиран в образование дава огромна добавена стойност. Затова за нас образованието е водещ приоритет.“
С тези думи кметът на София Васил Терзиев откри срещата си с д-р Андреас Шлайхер, директор на дирекция „Образование и умения“ към ОИСР и създател на глобално признатата програма PISA.
- Реклама -
Поводът за визитата на екипа на ОИСР беше заключителният семинар, отбелязващ успешното приключване на техническия процес по присъединяване на България към ОИСР в сферата на образованието и уменията, съобщиха от Столичната община.
Фокус върху практически умения и критично мислене
Андреас Шлайхер подчерта необходимостта учениците да бъдат адаптивни, критично мислещи и способни да решават реални практически проблеми, а не просто да възпроизвеждат научената информация.
Програма PISA for Schools и ранно детско развитие
Терзиев и Шлайхер обсъдиха възможността столични училища да се включат в програмата PISA for Schools, която ще им даде инструменти за самооценка и конкретни препоръки за подобрение.
Според Наталия Митева, съветник на министъра на образованието, се очаква програмата да стартира на национално ниво до края на 2025 г.
Обсъдено беше и участието на България в международното проучване IELS, фокусирано върху ранното детско обучение, социално-емоционални умения и благополучие при 5-годишните деца.
Ролята на Столична община
„Столичната община има амбиции и потенциал да развива качеството на образованието чрез общински програми“, заяви Александра Мирчева, съветник на кмета.
Тя подчерта, че опитът на ОИСР е ценен за структурирането на програми за развитие на умения и подготовка на лидерите в образованието.
Срещата подчерта стратегическия ангажимент на София да инвестира в образованието като основа за устойчиво развитие и социален напредък, базирано на глобални стандарти и доказани практики.
„Инвестициите в образование се връщат многократно във всички сектори. Всеки лев инвестиран в образование дава огромна добавена стойност. Затова за нас образованието е водещ приоритет.“
С тези думи кметът на София Васил Терзиев откри срещата си с д-р Андреас Шлайхер, директор на дирекция „Образование и умения“ към ОИСР и създател на глобално признатата програма PISA.
- Реклама -
Поводът за визитата на екипа на ОИСР беше заключителният семинар, отбелязващ успешното приключване на техническия процес по присъединяване на България към ОИСР в сферата на образованието и уменията, съобщиха от Столичната община.
Фокус върху практически умения и критично мислене
Андреас Шлайхер подчерта необходимостта учениците да бъдат адаптивни, критично мислещи и способни да решават реални практически проблеми, а не просто да възпроизвеждат научената информация.
Програма PISA for Schools и ранно детско развитие
Терзиев и Шлайхер обсъдиха възможността столични училища да се включат в програмата PISA for Schools, която ще им даде инструменти за самооценка и конкретни препоръки за подобрение.
Според Наталия Митева, съветник на министъра на образованието, се очаква програмата да стартира на национално ниво до края на 2025 г.
Обсъдено беше и участието на България в международното проучване IELS, фокусирано върху ранното детско обучение, социално-емоционални умения и благополучие при 5-годишните деца.
Ролята на Столична община
„Столичната община има амбиции и потенциал да развива качеството на образованието чрез общински програми“, заяви Александра Мирчева, съветник на кмета.
Тя подчерта, че опитът на ОИСР е ценен за структурирането на програми за развитие на умения и подготовка на лидерите в образованието.
Срещата подчерта стратегическия ангажимент на София да инвестира в образованието като основа за устойчиво развитие и социален напредък, базирано на глобални стандарти и доказани практики.
Инфлацията в Европейския съюз и еврозоната продължи тенденцията на забавяне през май 2025 г., показват окончателните данни на Евростат, публикувани днес:
ЕС: Годишна инфлация от...
Евродепутатът Станислав Стоянов от групата „Европа на суверенните нации“ („Възраждане“) заяви пред БТА, че най-доброто решение би било изобщо да няма доклад за напредъка...
4 КОМЕНТАРА
Ако види учебниците колко са абсурдни и какви неща учат децата в четвърти клас по български ще се хване за главата
Ако види учебниците колко са абсурдни и какви неща учат децата в четвърти клас по български ще се хване за главата
Терзията две години една улижа не може да реконструира, тръгнал с по-сложни неща да се занимава. 😀
букварчета с картинки на еврогейчета ли ще инвестират гостите! хайде НЕМА нужда!
Само да не се окаже че е джендърско