Search Suggestions
      събота, 01.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Рекордни глоби за Google и Shein във Франция заради „бисквитки“

          Френският орган за защита на данните (CNIL) наложи едни от най-тежките си глоби досега – 325 млн. евро за Google и 150 млн. евро за Shein, за неспазване на закона за интернет „бисквитките“, предаде АФП.

          - Реклама -

          И двете компании, които имат десетки милиони потребители във Франция, са санкционирани, защото не са получили свободното и информирано съгласие на потребителите, преди да поставят рекламни бисквитки в браузърите им. Решението подлежи на обжалване.

          Какво установи разследването?

          • Shein е събрала „огромни“ количества данни от бисквитки на над 12 млн. месечни потребители във Франция.
          • Азиатската платформа за бърза мода не е информирала адекватно клиентите, не е получила тяхното съгласие и не е предложила лесен начин за оттеглянето му.
          • Google също е поставял рекламни бисквитки без предварително съгласие от страна на потребителите.

          CNIL уточнява, че бисквитките са незаменим инструмент за онлайн рекламата, тъй като позволяват събиране на данни за поведението на потребителите, което стои в основата на бизнес модела на много големи интернет компании.

          В отговор на санкцията Shein е актуализирала системите си, за да отговарят на изискванията на френското и европейското законодателство.

          Френският орган за защита на данните (CNIL) наложи едни от най-тежките си глоби досега – 325 млн. евро за Google и 150 млн. евро за Shein, за неспазване на закона за интернет „бисквитките“, предаде АФП.

          - Реклама -

          И двете компании, които имат десетки милиони потребители във Франция, са санкционирани, защото не са получили свободното и информирано съгласие на потребителите, преди да поставят рекламни бисквитки в браузърите им. Решението подлежи на обжалване.

          Какво установи разследването?

          • Shein е събрала „огромни“ количества данни от бисквитки на над 12 млн. месечни потребители във Франция.
          • Азиатската платформа за бърза мода не е информирала адекватно клиентите, не е получила тяхното съгласие и не е предложила лесен начин за оттеглянето му.
          • Google също е поставял рекламни бисквитки без предварително съгласие от страна на потребителите.

          CNIL уточнява, че бисквитките са незаменим инструмент за онлайн рекламата, тъй като позволяват събиране на данни за поведението на потребителите, което стои в основата на бизнес модела на много големи интернет компании.

          В отговор на санкцията Shein е актуализирала системите си, за да отговарят на изискванията на френското и европейското законодателство.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Молдова има нов премиер: „проевропейският“ Александру Мунтяну

          Парламентът на Молдова одобри състава на новото правителство, оглавено от премиера Александру Мунтяну. Церемонията по полагането на клетва е насрочена за 1 ноември в...

          Многохилядни колони от хора се стичат към Нови Сад преди годишнината от трагедията на жп гарата, разтърсила Сърбия

          Хиляди хора от цяла Сърбия се отправиха в петък към град Нови Сад в навечерието на първата годишнина от срутването на козираката на железопътната...

          Десетки турски журналисти подадоха оставки след превземането от властта на TELE1

          Десетки журналисти и служители на TELE1, една от последните независими телевизионни мрежи в Турция, подадоха оставка. Това стана само няколко дни след като правителството...

          1 коментар

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions