Това не е някаква тайна. Те си раздават бонуси. Това е държавна политика. Заплатата на шефа на ТОЛ управлението е 3000 лева. Когато държиш всички шефове и директори на служба в АПИ на 3000 лева заплата, единственият начин да ги задържиш е да им даваш бонуси.
Това заяви председателят на Института по пътна безопасност Богдан Милчев в ефира на телевизия „Евроком“.
- Реклама -
По думите му ако този модел продължава да функционира, няма как да се справим с корупцията. Това е модел, по който се управлява.
Институциите, които имат отношение към контрола на движението са в мозъчна смърт. Това, което се случи вчера с директора на Русе е изключително показателно за какво става въпрос. Ние нямаме институции, които да контролират каквото и да било. „Пътна полиция“ в момента как контроли движението – купуваме камери и коли. За две години МВР са купили 1740 автомобила от фонда за Пътна безопасност, като пътните полицаи са 1700, а излизат на пътя не повече от 150 патрула на смяна. Тоест на тях им трябват не повече от 200 автомобила. Решаваме капиталови проблеми на МВР с парите от глобите за шофьорите. Те го превръщат един индустриален процес в налагане на глоби. За 2024 г. глобите, които са наложени на шофьорите са в размер на 240 млн. лева. На тях разбирането им, че ще контролират движението, е чрез наказателни репресии, но 90% от нас шофьорите ги спазваме. Тези 10%, които рушат общата дисциплина – те не искат да въздействат върху тях, защото там няма далавера.
Това не е някаква тайна. Те си раздават бонуси. Това е държавна политика. Заплатата на шефа на ТОЛ управлението е 3000 лева. Когато държиш всички шефове и директори на служба в АПИ на 3000 лева заплата, единственият начин да ги задържиш е да им даваш бонуси.
Това заяви председателят на Института по пътна безопасност Богдан Милчев в ефира на телевизия „Евроком“.
- Реклама -
По думите му ако този модел продължава да функционира, няма как да се справим с корупцията. Това е модел, по който се управлява.
Институциите, които имат отношение към контрола на движението са в мозъчна смърт. Това, което се случи вчера с директора на Русе е изключително показателно за какво става въпрос. Ние нямаме институции, които да контролират каквото и да било. „Пътна полиция“ в момента как контроли движението – купуваме камери и коли. За две години МВР са купили 1740 автомобила от фонда за Пътна безопасност, като пътните полицаи са 1700, а излизат на пътя не повече от 150 патрула на смяна. Тоест на тях им трябват не повече от 200 автомобила. Решаваме капиталови проблеми на МВР с парите от глобите за шофьорите. Те го превръщат един индустриален процес в налагане на глоби. За 2024 г. глобите, които са наложени на шофьорите са в размер на 240 млн. лева. На тях разбирането им, че ще контролират движението, е чрез наказателни репресии, но 90% от нас шофьорите ги спазваме. Тези 10%, които рушат общата дисциплина – те не искат да въздействат върху тях, защото там няма далавера.
Очакваме проектът за държавния бюджет за 2026 г. да бъде внесен навреме, заяви председателят на Народното събрание Наталия Киселова пред медиите във Велико Търново....