Столична община подготвя изграждането на девет нови паркинга в рамките на следващите 18 месеца като част от по-дългосрочна стратегия за справяне с хроничния проблем с паркирането в града. Планът беше представен от кмета на София Васил Терзиев.
- Реклама -
По думите на Терзиев подготвителната работа е продължила между седем и осем месеца и е включвала детайлен анализ на терени, свързани с общинската собственост, както и изготвяне на рамка за публично-частно партньорство. Той подчерта, че проектите са в напреднала фаза и реализацията им може да започне в кратки срокове.
„Тези 9 паркинга са в изключително напреднала фаза. Месеци работа отне и създаването на рамка за публично-частно партньорство.“
Очаква се първите обекти да осигурят над 2000 нови паркоместа, което според кмета няма да реши изцяло проблема, но ще даде сериозен тласък за по-устойчив подход.
„Няма как да построим паркинг за всяка кола – нито има ресурс, нито има площи. Но можем да добавим значителен брой места паралелно с усилията за обновяване на градския транспорт.“
Терзиев акцентира, че политиката на общината не е насочена единствено към автомобилите, а цели баланс между нуждите на шофьорите, пешеходците и колоездачите.
„Гледаме на това дългосрочно и всеобхватно – грижата за всички участници в градската среда остава приоритет.“
Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев очерта по-широкия контекст на проблема, като посочи, че София е сред най-пренаситените с автомобили европейски столици.
„Говорим за над 750 автомобила на 1000 жители – моторизация почти два пъти над средната за другите европейски столици.“
Според него компактната структура на града допълнително затруднява намирането на терени за паркиране, поради което общината се фокусира върху зони с най-силен автомобилен натиск.
Набелязани са девет големи терена, върху които може сравнително бързо да се пристъпи към публично-частно партньорство. Те се намират в кварталите „Овча купел“, „Илинден“, „Надежда“, „Сердика“, „Подуяне“, „Красно село“ и „Младост“, като три от паркингите са предвидени именно в „Овча купел“.
Планът е част от по-широката визия на Столична община за облекчаване на трафика и подобряване на градската мобилност, като паркирането се разглежда не изолирано, а в комбинация с инвестиции в обществен транспорт и по-добра организация на градското пространство.
Столична община подготвя изграждането на девет нови паркинга в рамките на следващите 18 месеца като част от по-дългосрочна стратегия за справяне с хроничния проблем с паркирането в града. Планът беше представен от кмета на София Васил Терзиев.
- Реклама -
По думите на Терзиев подготвителната работа е продължила между седем и осем месеца и е включвала детайлен анализ на терени, свързани с общинската собственост, както и изготвяне на рамка за публично-частно партньорство. Той подчерта, че проектите са в напреднала фаза и реализацията им може да започне в кратки срокове.
„Тези 9 паркинга са в изключително напреднала фаза. Месеци работа отне и създаването на рамка за публично-частно партньорство.“
Очаква се първите обекти да осигурят над 2000 нови паркоместа, което според кмета няма да реши изцяло проблема, но ще даде сериозен тласък за по-устойчив подход.
„Няма как да построим паркинг за всяка кола – нито има ресурс, нито има площи. Но можем да добавим значителен брой места паралелно с усилията за обновяване на градския транспорт.“
Терзиев акцентира, че политиката на общината не е насочена единствено към автомобилите, а цели баланс между нуждите на шофьорите, пешеходците и колоездачите.
„Гледаме на това дългосрочно и всеобхватно – грижата за всички участници в градската среда остава приоритет.“
Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев очерта по-широкия контекст на проблема, като посочи, че София е сред най-пренаситените с автомобили европейски столици.
„Говорим за над 750 автомобила на 1000 жители – моторизация почти два пъти над средната за другите европейски столици.“
Според него компактната структура на града допълнително затруднява намирането на терени за паркиране, поради което общината се фокусира върху зони с най-силен автомобилен натиск.
Набелязани са девет големи терена, върху които може сравнително бързо да се пристъпи към публично-частно партньорство. Те се намират в кварталите „Овча купел“, „Илинден“, „Надежда“, „Сердика“, „Подуяне“, „Красно село“ и „Младост“, като три от паркингите са предвидени именно в „Овча купел“.
Планът е част от по-широката визия на Столична община за облекчаване на трафика и подобряване на градската мобилност, като паркирането се разглежда не изолирано, а в комбинация с инвестиции в обществен транспорт и по-добра организация на градското пространство.
Министър-председателят Росен Желязков ще вземе участие в първата среща на върха на Източния фланг, която ще се проведе на 16 декември 2025 г. Форумът...
На 16 декември ще се проведат вторите консултации на парламентарно представените партии с президента Румен Радев, предаде репортер на БГНЕС.
Държавният глава ще приеме на...
Председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров е внесъл скандален доклад за „дигитализация на рекламите в метрото“, заявиха Андрей Зографски и Гергин Борисов от...
Коя София? Личната на тази мутра на която казвате кмЯт? На кой са кмЯтове тези мутри с 8% изборна активност? Концесии? Престъпни и нелегитимни шайки, по големия въпрос е, от къде възниква изобщо задължението за данъци след като не получаваме нищо срещу тях и всичко е платено? Транспорт, пътища, образование, здравеопазване, комунални ЗАДЪЛЖЕНИЯ на УЖ общини и УЖ държава, на които те казват забележете ,,услуга“? Услуги има в публичните домове, това са преки задължения на тези шайки на които казвате УЖ общини и УЖ държава. Задължения срещу данъците ни! Данъци които преки и косвени са над 60…. 70% от доходите на човек.
за над милион автомобили?! 😂🤣😂
Даааа, България има проблем с боклуците си….
Коя София? Личната на тази мутра на която казвате кмЯт? На кой са кмЯтове тези мутри с 8% изборна активност? Концесии? Престъпни и нелегитимни шайки, по големия въпрос е, от къде възниква изобщо задължението за данъци след като не получаваме нищо срещу тях и всичко е платено? Транспорт, пътища, образование, здравеопазване, комунални ЗАДЪЛЖЕНИЯ на УЖ общини и УЖ държава, на които те казват забележете ,,услуга“? Услуги има в публичните домове, това са преки задължения на тези шайки на които казвате УЖ общини и УЖ държава. Задължения срещу данъците ни! Данъци които преки и косвени са над 60…. 70% от доходите на човек.
Както знаем, обещаването не е като даването!
Този това го обещаваше и преди изборите, за две години има регрес – прогреса му е кръгла НУЛА
Аз обещавам 5000
Cyril Ando и аз
Обещавам, дори се Кълнем, че ще строим социализма и комунизма с димитровска смелост, с димитровски жар, тез паркинги ще построим”.