Правителството одобри с постановление допълнителни трансфери в размер на 53 млн. лева по бюджета на Столична община, предназначени за разширението на софийското метро и за разходи, свързани с неговата охрана. Това съобщиха от Министерския съвет.
- Реклама -
От общата сума 40 млн. лева са насочени към изграждането на разширението на Линия 3 на метрото, етап 3. Проектът обхваща участъка от ул. „Шипка“ през ж.к. „Гео Милев“ (район „Слатина“), Зала „Арена София“/„София Тех парк“ до бул. „Цариградско шосе“. Предвидената дължина е 6 километра с шест нови метростанции.
С част от средствата ще бъде обезпечено и строителството на метростанция до ж.п. гара „Обеля“ по линията „София – Кюстендил“, включително тунелна връзка с метродепо „Обеля“, което ще подобри транспортната свързаност в северните райони на столицата.
Останалите 13 млн. лева са предназначени за покриване на разходите за полицейската охрана на метрото през 2025 г. Метрополитенът е определен като стратегически обект от значение за националната сигурност, поради което охраната му се осъществява от структури на СДВР с цел гарантиране на сигурността на пътниците и служителите.
Необходимите средства ще бъдат осигурени за сметка на разходите, заложени в централния бюджет за 2025 г.
От Министерския съвет подчертават, че строителството на метрото е най-големият транспортен и екологичен проект на София, който има съществен принос за облекчаване на трафика, намаляване на въглеродните емисии, шума и времето за придвижване в града. Метрото остава гръбнакът на масовия градски транспорт в столицата и ключов елемент от дългосрочното ѝ устойчиво развитие.
Правителството одобри с постановление допълнителни трансфери в размер на 53 млн. лева по бюджета на Столична община, предназначени за разширението на софийското метро и за разходи, свързани с неговата охрана. Това съобщиха от Министерския съвет.
- Реклама -
От общата сума 40 млн. лева са насочени към изграждането на разширението на Линия 3 на метрото, етап 3. Проектът обхваща участъка от ул. „Шипка“ през ж.к. „Гео Милев“ (район „Слатина“), Зала „Арена София“/„София Тех парк“ до бул. „Цариградско шосе“. Предвидената дължина е 6 километра с шест нови метростанции.
С част от средствата ще бъде обезпечено и строителството на метростанция до ж.п. гара „Обеля“ по линията „София – Кюстендил“, включително тунелна връзка с метродепо „Обеля“, което ще подобри транспортната свързаност в северните райони на столицата.
Останалите 13 млн. лева са предназначени за покриване на разходите за полицейската охрана на метрото през 2025 г. Метрополитенът е определен като стратегически обект от значение за националната сигурност, поради което охраната му се осъществява от структури на СДВР с цел гарантиране на сигурността на пътниците и служителите.
Необходимите средства ще бъдат осигурени за сметка на разходите, заложени в централния бюджет за 2025 г.
От Министерския съвет подчертават, че строителството на метрото е най-големият транспортен и екологичен проект на София, който има съществен принос за облекчаване на трафика, намаляване на въглеродните емисии, шума и времето за придвижване в града. Метрото остава гръбнакът на масовия градски транспорт в столицата и ключов елемент от дългосрочното ѝ устойчиво развитие.
да си стане град държава и да не ни търмъчат повече