„Мястото на децата е в училище, а условието да бъдат тествани, за да бъдат в клас, е добро решение на фона на социалната изолация и онлайн обучението. А в процеса на тестване е важно семействата и училището да си партнират. Ако партнирането е изградено, и семейството и училището са намерили подходящ начин за това, въобще няма да бъде поставен въпросът дали тестването ще бъде стресиращо за децата“, това заяви пред БТА психологът Калин Гайтанджиев.
- Реклама -
Според него крачка напред е решението децата от 1-ви до 4-ти клас да присъстват в училище. „За малките деца училището е най-необходимо, там трябва да седи някой, да им държи ръката, докато се учат да изписват буквите, а също за тях това е началото, в което се отделят от семейството и започват да стават самостоятелни“, заяви психологът. Гайтанджиев допуска, че ще бъде трудно на учителите, на които ще им се налага да тестват децата, но, по думите му, по-добро към момента от това не може да се измисли, за да бъдат децата в клас.
„За да бъдат децата по-малко тревожни и стресирани, е добре родителите да се включат в подкрепа на учителите в процеса на тестването“, допълни психологът.
„Мястото на децата е в училище, а условието да бъдат тествани, за да бъдат в клас, е добро решение на фона на социалната изолация и онлайн обучението. А в процеса на тестване е важно семействата и училището да си партнират. Ако партнирането е изградено, и семейството и училището са намерили подходящ начин за това, въобще няма да бъде поставен въпросът дали тестването ще бъде стресиращо за децата“, това заяви пред БТА психологът Калин Гайтанджиев.
- Реклама -
Според него крачка напред е решението децата от 1-ви до 4-ти клас да присъстват в училище. „За малките деца училището е най-необходимо, там трябва да седи някой, да им държи ръката, докато се учат да изписват буквите, а също за тях това е началото, в което се отделят от семейството и започват да стават самостоятелни“, заяви психологът. Гайтанджиев допуска, че ще бъде трудно на учителите, на които ще им се налага да тестват децата, но, по думите му, по-добро към момента от това не може да се измисли, за да бъдат децата в клас.
„За да бъдат децата по-малко тревожни и стресирани, е добре родителите да се включат в подкрепа на учителите в процеса на тестването“, допълни психологът.