Search Suggestions
      събота, 27.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Галин Цоков: Всяко дете да учи по свой план, учителите да адаптират задачите към талантите им

          „Искаме да направим така, че всяко дете да учи по свой индивидуален план. И е абсолютно възможно да се подават такъв тип задачи, че да развиват талантите на всяко дете. Учителите могат да създават съдържание, което да е адаптирано към техните ученици.“ Това обясни министърът на образованието и науката Галин Цоков в ефира на Нова телевизия.

          - Реклама -

          Промяната в начина на ученето е с цел децата да получават по-интегрални знания и така да са по-подготвени за живота, разясни той.

          Намеренията на министъра бяха обявени заради очакваните ниски резултати на българските ученици на новото проучване на образованието в 81 държави PISA.

          „Резултатите от новото проучване PISA няма да са по-добри в сравнение с 2018 г. Надяваме се да не са много по-зле. Ние сме в страните с ниски резултати от ЕС, доближаваме се единствено до Румъния. Очаквам отново да сме в същата компания“, каза Цоков. Резултатите трябва да бъдат обявени днес по обед в Париж.

          Цоков вече обяви промени в изпитите, за да са по-адаптирани към проучването PISA.

          „Входното ниво за 9-и клас ще е с по-практически задачи. В момента се акцентира върху произвеждане на знанието на по-ниски нива от практическата насоченост.

          На проучването след 4-и клас нашите ученици се представят по-добре. Защото в началния етап има повече интегралност на знанието и те по-лесно се справят да пренасят различни ситуации в теста. Подобна е системата и в иновативните училища и STEM центровете, където се преподават природни науки, а не просто химия, физика, биология.

          Външното оценяване след 7-и клас се е превърнало във вход за желаните гимназии и това е проблем. Ако направим обаче отделен приемен изпит, това означава, че не даваме достъп до качествено образование. Може би трябва да направим изпита след 7-и клас по-интегрален и да не е само български и математика.

          Искаме да променим характера на задачите – да са свързани с умения, а не възпроизвеждане на знания“, каза още Цоков. 

          „Амбицията ни е тази година след 10-и клас да има повече такива задачи“, добави министърът.

          Снимка: БГНЕС

          „Искаме да направим така, че всяко дете да учи по свой индивидуален план. И е абсолютно възможно да се подават такъв тип задачи, че да развиват талантите на всяко дете. Учителите могат да създават съдържание, което да е адаптирано към техните ученици.“ Това обясни министърът на образованието и науката Галин Цоков в ефира на Нова телевизия.

          - Реклама -

          Промяната в начина на ученето е с цел децата да получават по-интегрални знания и така да са по-подготвени за живота, разясни той.

          Намеренията на министъра бяха обявени заради очакваните ниски резултати на българските ученици на новото проучване на образованието в 81 държави PISA.

          „Резултатите от новото проучване PISA няма да са по-добри в сравнение с 2018 г. Надяваме се да не са много по-зле. Ние сме в страните с ниски резултати от ЕС, доближаваме се единствено до Румъния. Очаквам отново да сме в същата компания“, каза Цоков. Резултатите трябва да бъдат обявени днес по обед в Париж.

          Цоков вече обяви промени в изпитите, за да са по-адаптирани към проучването PISA.

          „Входното ниво за 9-и клас ще е с по-практически задачи. В момента се акцентира върху произвеждане на знанието на по-ниски нива от практическата насоченост.

          На проучването след 4-и клас нашите ученици се представят по-добре. Защото в началния етап има повече интегралност на знанието и те по-лесно се справят да пренасят различни ситуации в теста. Подобна е системата и в иновативните училища и STEM центровете, където се преподават природни науки, а не просто химия, физика, биология.

          Външното оценяване след 7-и клас се е превърнало във вход за желаните гимназии и това е проблем. Ако направим обаче отделен приемен изпит, това означава, че не даваме достъп до качествено образование. Може би трябва да направим изпита след 7-и клас по-интегрален и да не е само български и математика.

          Искаме да променим характера на задачите – да са свързани с умения, а не възпроизвеждане на знания“, каза още Цоков. 

          „Амбицията ни е тази година след 10-и клас да има повече такива задачи“, добави министърът.

          Снимка: БГНЕС

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Двегодишно дете е сред жертвите на инцидента с влак в Сливенско

          Дете на 2 години и неговата 35-годишна майка са загиналите при тежкия инцидент между пътническия влак София – Бургас и каруца, преминаваща през железопътен...

          Терзиев: Поредният заявен „апокалипсис“ се отлага

          Столична община осигури чистотата в девет столични района, след като удължи договорите с настоящите изпълнители в Зона 1 (районите „Средец“, „Лозенец“ и „Студентски“), Зона...

          153 години от залавянето на Васил Левски в Къкринското ханче

          С поредица от възпоменателни събития в местността Пази мост край Ловеч и в Къкринското ханче бяха отбелязани 153 години от залавянето на Васил Левски. В...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions