събота, юли 27, 2024
18.5 C
София
24 C
Пловдив
22.1 C
Варна
ДРУГИ
    НачалоБългарияГалин Цоков: Всяко дете да учи по свой план, учителите да адаптират...

    Галин Цоков: Всяко дете да учи по свой план, учителите да адаптират задачите към талантите им

    „Искаме да направим така, че всяко дете да учи по свой индивидуален план. И е абсолютно възможно да се подават такъв тип задачи, че да развиват талантите на всяко дете. Учителите могат да създават съдържание, което да е адаптирано към техните ученици.“ Това обясни министърът на образованието и науката Галин Цоков в ефира на Нова телевизия.

    Промяната в начина на ученето е с цел децата да получават по-интегрални знания и така да са по-подготвени за живота, разясни той.

    Намеренията на министъра бяха обявени заради очакваните ниски резултати на българските ученици на новото проучване на образованието в 81 държави PISA.

    „Резултатите от новото проучване PISA няма да са по-добри в сравнение с 2018 г. Надяваме се да не са много по-зле. Ние сме в страните с ниски резултати от ЕС, доближаваме се единствено до Румъния. Очаквам отново да сме в същата компания“, каза Цоков. Резултатите трябва да бъдат обявени днес по обед в Париж.

    Цоков вече обяви промени в изпитите, за да са по-адаптирани към проучването PISA.

    „Входното ниво за 9-и клас ще е с по-практически задачи. В момента се акцентира върху произвеждане на знанието на по-ниски нива от практическата насоченост.

    На проучването след 4-и клас нашите ученици се представят по-добре. Защото в началния етап има повече интегралност на знанието и те по-лесно се справят да пренасят различни ситуации в теста. Подобна е системата и в иновативните училища и STEM центровете, където се преподават природни науки, а не просто химия, физика, биология.

    Външното оценяване след 7-и клас се е превърнало във вход за желаните гимназии и това е проблем. Ако направим обаче отделен приемен изпит, това означава, че не даваме достъп до качествено образование. Може би трябва да направим изпита след 7-и клас по-интегрален и да не е само български и математика.

    Искаме да променим характера на задачите – да са свързани с умения, а не възпроизвеждане на знания“, каза още Цоков. 

    „Амбицията ни е тази година след 10-и клас да има повече такива задачи“, добави министърът.

    Снимка: БГНЕС

    СВЪРЗАНИ НОВИНИ

    ОСТАВИ КОМЕНТАР

    Моля, въведете коментар!
    Моля, въведете името си тук

    - Реклама - spot_img

    НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

    Зареждане...

    ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

    Иванова на 28.01.2021 част 1