Малко повече от три години след трагичния инцидент, при който товарен влак с цистерни газ дерайлира и предизвика взрив в центъра на село Хитрино, съдът се произнесе за вината.
- Реклама -
Наказани за трагичния инцидент, при който смъртта си тогава намериха седем души, а други четиринадесет бяха ранени, са двама – главният машинист на влака Димитър Михнев и неговият помощник машинист Радослав Петков. Съответно единият получава 15, а другият 10 години ефективно лишаване от свобода, при първоначален общ режим.
В последната си дума пред съда машинистите поискаха да бъдат оправдани заявиха, че съжаляват за последиците от дерайлирането на влака. Защитниците на осъдените бяха категорични, че обвинението не е доказано.
„За да има осъдителна присъда, всички съществени елементи на доказване трябва да бъдат налице, като само така може да се постанови един стабилен съдебен акт, а прокурорът каза, че причината за експлозията не е установена.”, обясниха те. Според катастрофата е причинена от лошата жп инфраструктура.
По време на делото Михнев беше пуснат под гаранция от 10 000 лв., а Петков беше с мярка „подписка“.
Малко повече от три години след трагичния инцидент, при който товарен влак с цистерни газ дерайлира и предизвика взрив в центъра на село Хитрино, съдът се произнесе за вината.
- Реклама -
Наказани за трагичния инцидент, при който смъртта си тогава намериха седем души, а други четиринадесет бяха ранени, са двама – главният машинист на влака Димитър Михнев и неговият помощник машинист Радослав Петков. Съответно единият получава 15, а другият 10 години ефективно лишаване от свобода, при първоначален общ режим.
В последната си дума пред съда машинистите поискаха да бъдат оправдани заявиха, че съжаляват за последиците от дерайлирането на влака. Защитниците на осъдените бяха категорични, че обвинението не е доказано.
„За да има осъдителна присъда, всички съществени елементи на доказване трябва да бъдат налице, като само така може да се постанови един стабилен съдебен акт, а прокурорът каза, че причината за експлозията не е установена.”, обясниха те. Според катастрофата е причинена от лошата жп инфраструктура.
По време на делото Михнев беше пуснат под гаранция от 10 000 лв., а Петков беше с мярка „подписка“.