София 17 °C София 17°C - предимно ясно Велико Търново 14 °C Велико Търново 14°C - облачно Пловдив 19 °C Пловдив 19°C - разкъсана облачност Варна 16 °C Варна 16°C - предимно облачно Бургас 18 °C Бургас 18°C - облачно

ШИШКОВ ПИТА: Проблемът с жълтите павета е във фирмата или в проекта?

Започват активни проверки на ремонта, подчерта регионалният министър

2 годиниПолитика 2 Николай Парашкевов

Започват активни проверки на ремонта на жълтите павета в центъра на София, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков пред Bulgaria ON AIR.

По думите му целта не е да се навреди на Общината, а да се помогне и срокът за завършване на обекта – до март 2023 година, да бъде спазен.

Припомняме, че Иван Шишков беше главен архитект на столичния район „Триадица“ до 2021 г., когато беше определен за зам.-министър на Виолета Комитова в МРРБ.

„Столична община е закъсняла изключително много. От 1936 година, когато паветата са били основна настилка, има правилник за реденето им и тогава със сигурност не е имало проблеми. Към този момент обаче има“, коментира арх. Иван Шишков.

Той призова фирмата строител да посочи дали проблемът е в нея или в проекта.

„Очакванията са  фирмата строител – в случая „Трейс Груп“, да излезе и да каже: „ние сме виновни, защото редим лошо“ или „проектът не е добър и изпълнявайки го се случва това“.  Нека фирмата каже те ли са виновни или проектът е некачествен. Това е разковничето“, подчерта регионалният министър.

Според него при некачествен проект колкото и да се пренареждат паветата, ефектът ще е един и същ и ще се губи още време.

Арх. Шишков припомни и за проблемите с ремонтите на столичната улица „Граф Игнатиев“.

„Всички станахме свидетели на лошото качество на строителството. Очевидно е имало проблеми и с проектирането, защото има 8 заповеди за преработка към основното разрешение за строеж от 2015 г.“, каза министърът.

Той допълни, че ситуацията с жълтите павета е сходна с тази при „Граф Игнатиев“.

И в двата случая  едни и същи неща правят впечатление – разделянето на етапи и преработките в проектите. Сходен е и проблемът с автомагистралите, при които липсват проекти или те претърпяват преработки по време на строителството, защото не са добри в началната им фаза, подчерта регионалният министър.