София 34 °C
Велико Търново 35 °C
Пловдив 37 °C
Варна 30 °C
Бургас 30 °C
Начало Новини Предавания На живо

Вежди Рашидов внася законопроект, с който да увеличи мандата на Кошлуков в БНТ

Председателят на Комисията по култура и медии иска още години на управление

Вежди Рашидов внася законопроект, с който да увеличи мандата на Кошлуков в БНТ

Председателят на Комисията по култура и медии иска още години на управление

6 сЕвроком 2692


Председателят на Комисията по култура и медии Вежди Рашидов внася законопроект за промяна в Закона за радиото и телевизия, с който мандатите на директорите на БНТ и БНР да са 5, вместо 3 години.

Това означава, че Емил Кошлуков ще остане генерален директор на БНТ до 2024 г., а Антон Балдаков - на БНР, до 2025 г. Според законопроекта при тежки нарушения мандатите на членовете на СЕМ ще се прекратяват.

Друга промяна е, че ако първият мандат на директор на някоя от двете институции бъде предсрочно прекратен, генералният директор на БНТ или БНР вече ще има право на още два. Това практически дава възможност за дългосрочно управление.

Сроковете за конкурси също се променят. Те трябва да бъдат провеждани най-късно 1 месец преди края на мандата на настоящия директор или в рамките на 3 месеца, което със сигурност ще даде възможност за предсрочното прекратяване на мандата. Така, ако директорът на БНТ прекрати мандата си предсрочно по някаква причина, той има правото да кандидатства отново и да заема длъжността няколко поредни пъти, докато изкара два последователни пълни мандата.

Премахва се и задължителното досега условие кандидатите за генерални директори на БНТ и БНР да живеят постоянно на територията на България.

Законопроектът урежда БНТ безвъзмездно да предоставя сигнал за откритите заседания на парламента, които се излъчват в реално време на интернет страницата на парламента. Това се определя с договор между БНТ и Народното събрание.

Мотивите на Рашидов са, че при налагането на 3-годишни мандати дадено лице, избрано за генерален директор или член на управителния съвет, губи значително време в реалното навлизане в същността на съоветната медия и актуалните й проблеми. За да се постигне приемливо високо ниво на ефективност, са необходими от 4 до 6 месеца, е основната аргументация за промените. Актуалните проблеми, които се поставят пред обществените медии, не позволяват подобна загуба на време.