Search Suggestions
      четвъртък, 18.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          МО: Пилотите са виновни за авиокатастрофата край „Граф Игнатиево“

          Човешкият живот е най-ценният капитал за Министерство на отбраната (МО). Това заяви служебният министър на отбраната Атанас Запрянов на пресконференция относно резултатите от проверките на авиационния инцидент в „Граф Игнатиево“, предаде репортер на БГНЕС.

          - Реклама -

          В пресконференцията участват и заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Цанко Стойков, полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“.

          Запрянов отбеляза, че това разследване е независимо от съдебното и досъдебното.

          По думите му след такъв инцидент, ако човек не си задава въпроса защо и не се опитва да разбере истината, не е за тази работа.

          Стремим се да изясним обстоятелствата и причините, за да не допускаме повече такива инциденти, каза министърът на отбраната.

          „Много пъти ме питате за оставки – имате право да задавате този въпрос, защото всеки трябва да носи своята отговорност, но МО не е съд и не раздава присъди“, подчерта той и добави, че няма мероприятие на Въоръжените сили, което да не включва мерки за безопасност.

          Запрянов е категоричен, че командирите трябва да вдъхват респект и надеждност.

          „След като стане ясна цялата информация, тогава ще говорим за кадрови смени“, каза още той и допълни, че съвсем скоро ще оповести своите решения.

          В началото на пресконференцията стана ясно, че разследването, което провежда Военна прокуратура, продължава.

          Полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“, също отбеляза, че установяването на вина и отговорност не е предмет на разследването на комисията.

          Той съобщи, че преди полета е установено, че психофизическото състояние на пилотите позволява да изпълнят зададената задача.

          Полк. Василев посочи, че самолетът е произведен през 1990 г. от бивша Чехословакия, притежава сертификат за летателна годност и е ремонтиран през 2015 г.

          По отношение на отказа на силовата обстановка, независимото разследване е установило, че лопатките от първата степен на компресора липсват, както и че са деформирани.

          Държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ обясни, че това се получава при работа на турбините на повишени нива на двигателя. „Двигателят е бил на максимален режим“, уточни той.

          Полк. Василев добави, че не са регистрирани сигнали от екипажа за проблеми.

          Комисията не е констатирала отклонение в параметрите на работата на авиационната техника.

          Комисията счита, че ситуацията се е развила от нормални до катастрофални нива. С въвеждането на самолета във вертикална фигура с тези параметри на самолета, ситуацията се е превърнала в сложна. След като екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, ситуацията се е превърнала в катастрофална.

          В заключение комисията е констатирала „поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на фигурата от висшия пилотаж“.

          Очаквайте подробности. IБГНЕС

          Човешкият живот е най-ценният капитал за Министерство на отбраната (МО). Това заяви служебният министър на отбраната Атанас Запрянов на пресконференция относно резултатите от проверките на авиационния инцидент в „Граф Игнатиево“, предаде репортер на БГНЕС.

          - Реклама -

          В пресконференцията участват и заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Цанко Стойков, полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“.

          Запрянов отбеляза, че това разследване е независимо от съдебното и досъдебното.

          По думите му след такъв инцидент, ако човек не си задава въпроса защо и не се опитва да разбере истината, не е за тази работа.

          Стремим се да изясним обстоятелствата и причините, за да не допускаме повече такива инциденти, каза министърът на отбраната.

          „Много пъти ме питате за оставки – имате право да задавате този въпрос, защото всеки трябва да носи своята отговорност, но МО не е съд и не раздава присъди“, подчерта той и добави, че няма мероприятие на Въоръжените сили, което да не включва мерки за безопасност.

          Запрянов е категоричен, че командирите трябва да вдъхват респект и надеждност.

          „След като стане ясна цялата информация, тогава ще говорим за кадрови смени“, каза още той и допълни, че съвсем скоро ще оповести своите решения.

          В началото на пресконференцията стана ясно, че разследването, което провежда Военна прокуратура, продължава.

          Полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“, също отбеляза, че установяването на вина и отговорност не е предмет на разследването на комисията.

          Той съобщи, че преди полета е установено, че психофизическото състояние на пилотите позволява да изпълнят зададената задача.

          Полк. Василев посочи, че самолетът е произведен през 1990 г. от бивша Чехословакия, притежава сертификат за летателна годност и е ремонтиран през 2015 г.

          По отношение на отказа на силовата обстановка, независимото разследване е установило, че лопатките от първата степен на компресора липсват, както и че са деформирани.

          Държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ обясни, че това се получава при работа на турбините на повишени нива на двигателя. „Двигателят е бил на максимален режим“, уточни той.

          Полк. Василев добави, че не са регистрирани сигнали от екипажа за проблеми.

          Комисията не е констатирала отклонение в параметрите на работата на авиационната техника.

          Комисията счита, че ситуацията се е развила от нормални до катастрофални нива. С въвеждането на самолета във вертикална фигура с тези параметри на самолета, ситуацията се е превърнала в сложна. След като екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, ситуацията се е превърнала в катастрофална.

          В заключение комисията е констатирала „поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на фигурата от висшия пилотаж“.

          Очаквайте подробности. IБГНЕС

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Страхил Ангелов: Борисов го очаква съдбата на Ахмед Доган

          Водещият на предаването "Контра" Страхил Ангелов коментира в профила си във Facebook предстоящото гласуване на петия вот на недоверие срещу кабинета „Желязков“. Според него...

          Михайлов: Пеевски ми каза „мишка“, аз можеше да го нарека „прасе“

          Ново напрежение между парламентарните групи беляза днешния ден в Народното събрание. Лидерът на партия „Величие“ Ивелин Михайлов се оплака пред журналисти, че при разминаване...

          Откриха недекларирани близо 100 000 евро в шофьорска кабина на Капитан Андреево

          Митническите инспектори на ГКПП „Капитан Андреево“ разкриха недекларирани близо 100 000 евро при щателна проверка на товарен камион, напускащ пределите на страната, съобщиха от...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions