Германският цифров регулатор и Европейската комисия заявиха, че са провели симулационно упражнение с големи платформи като X и TikTok, за да проверят капацитета им за противодействие на дезинформацията преди националните избори.
Регламентът на ЕС за цифровите услуги (DSA) изисква от големите платформи да оценяват и намаляват рисковете, които използването на техните услуги може да породи за изборните процеси.
„Стрес тестът има за цел да провери готовността на платформите да се справят с поведението в тези платформи, което може да се появи в навечерието на изборите“, се казва в изявление на комисията, цитирано от АФП.
Германците се отправят към урните на парламентарните избори на 23 февруари.
Освен X и TikTok, в теста участваха YouTube, LinkedIn, Microsoft, Facebook, Instagram и Snapchat, както и организации на гражданското общество.
„Днес реалистично симулирахме възможни нарушения, тествахме процедурите и механизмите за докладване на платформите и упражнихме действия и съответния обмен на информация“, заяви Клаус Мюлер, ръководител на Федералната агенция за мрежите на Германия.
Платформите познават правилата, а германската правителствена агенция, натоварена с тяхното прилагане, е „добре подготвена“, добави той.
Според комисията подобен тест е бил проведен през април миналата година преди европейските избори през юни.
Миналия месец ЕС започна разследване на TikTok след твърденията, че е била използвана от Русия, за да повлияе на резултата от анулираните по-късно президентски избори в Румъния.
По-рано този месец комисията, която действа като цифров надзорник на блока, задълбочи разследването си срещу X за това как сайтът за социални медии се справя с разпространението на незаконно съдържание и манипулирането на информация.
Собственикът на X Илон Мъск разгневи мнозина в Европа с поредица от нападки срещу лидерите на континента, както и с подкрепата си за германската крайнодясна партия „Алтернатива за Германия“ (АзГ) преди вота.