България покрива изискванията за присъединяване към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) в областта на образованието. Това става ясно от публикувания днес доклад на Комитета по образователна политика на организацията, който приключва техническия преглед за страната с положително решение.
- Реклама -
Докладът беше представен по време на заключителна конференция, посветена на присъединяването на България към ОИСР в сферата на образованието. Участие в представянето взеха министърът на образованието и науката Красимир Вълчев и директорът на дирекцията „Образование и умения“ в ОИСР Андреас Шлайхер.
В документа се отчита напредъкът на България в провеждането на образователни реформи – по-специално в разширяването на достъпа до образование, въвеждането на учебни програми, базирани на компетентности, както и в усилията за повишаване на привлекателността на учителската професия.
Организацията изтъква още и действията на страната в посока разширяване на професионалното обучение и насърчаване на ученето през целия живот. Като положителна стъпка се оценяват и създадените структури за по-добро управление – включително плановете за Национален институт за образователни науки и модернизиране на системите за оценка на качеството.
Наред с това, ОИСР отправя препоръки към България за допълнителни мерки, насочени към повишаване на качеството на образованието и преодоляване на социално-икономическите различия между учениците в различните региони. Тези проблеми са били отчетени и в изследването PISA от 2022 г. Освен това се препоръчва страната да насърчава включването на повече възрастни в образователния процес, тъй като в момента едва 3% от тях участват в такъв тип обучение.
България покрива изискванията за присъединяване към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) в областта на образованието. Това става ясно от публикувания днес доклад на Комитета по образователна политика на организацията, който приключва техническия преглед за страната с положително решение.
- Реклама -
Докладът беше представен по време на заключителна конференция, посветена на присъединяването на България към ОИСР в сферата на образованието. Участие в представянето взеха министърът на образованието и науката Красимир Вълчев и директорът на дирекцията „Образование и умения“ в ОИСР Андреас Шлайхер.
В документа се отчита напредъкът на България в провеждането на образователни реформи – по-специално в разширяването на достъпа до образование, въвеждането на учебни програми, базирани на компетентности, както и в усилията за повишаване на привлекателността на учителската професия.
Организацията изтъква още и действията на страната в посока разширяване на професионалното обучение и насърчаване на ученето през целия живот. Като положителна стъпка се оценяват и създадените структури за по-добро управление – включително плановете за Национален институт за образователни науки и модернизиране на системите за оценка на качеството.
Наред с това, ОИСР отправя препоръки към България за допълнителни мерки, насочени към повишаване на качеството на образованието и преодоляване на социално-икономическите различия между учениците в различните региони. Тези проблеми са били отчетени и в изследването PISA от 2022 г. Освен това се препоръчва страната да насърчава включването на повече възрастни в образователния процес, тъй като в момента едва 3% от тях участват в такъв тип обучение.