Нова заплаха в социалните мрежи – потребители на Facebook получават фалшиви съобщения в опит за кражба на профилите им.
Подобни съобщения могат да бъдат получени от акаунти, които изглеждат като официални такива, най-често от Meta AI или Facebook Support.
В съобщението се предупреждава, че профилът на получателя е заплашен от блокиране или е нарушил правилата на общността. За да бъде отстранен проблемът, потребителят е подканен да последва приложен линк. Именно тук се крие капанът. Този линк води до фишинг страница, която имитира интерфейса на Facebook и изисква въвеждане на потребителско име и парола, които незабавно попадат в хакерските ръце.
Как работи схемата и можем ли да се предпазим?
„Често съобщенията идват от акаунти на близки или на приятели, като те самите не знаят, че профилите им са вече превзети”,
съобщи пред NOVA киберекспертът Християн Даскалов.
Той допълни, че хакерите често присвояват даден акаунт в социалните мрежи и променят името му, а чрез съобщенията достигат до евентуални нови жертви.
„В тези съобщения има изискване да се въведе парола за акаунта. Когато извършителят стигне до всички хора, от откраднатия профил се случва една масивна кражба на пароли, с които конкретен потребител няма да усети проблем веднага, но след време данните вероятно ще бъдат продадени в така наречения Dark web”,
поясни Даскалов.
Съветите, които експертът предложи, с цел да не бъдем обект на хакерса атака, са:
Използвайте различни и сложни пароли
Никога не използвайте еднаква парола за различни онлайн платформи и услуги. Причината за това е, че дори ако само една от тях бъде разкрита, ще бъдат възпрепятствани и всички останали ваши профили. Поради тази причина трябва да се създават сложни пароли, комбиниращи букви, цифри и символи.
Докладвайте подозрителни съобщения
Ако получите съобщение, което ви се струва съмнително, не последвайте никакви линкове и не въвеждайте лични данни. Вместо това незабавно използвайте официалните канали на социалната мрежа, за да докладвате акаунта, от който идва съобщението.
Внимавайте и бъдете снизходителни към всяко съобщение, което изисква спешни действия или предоставяне на пароли. Официалната поддръжка на платформи като Facebook никога не се свързва с потребителите по този начин и не би изисквала паролата ви в лично съобщение.