За да спрем войната по пътищата, първо ще трябва да си оправим пътищата.
Това написа депутатът от ПП-ДБ Явор Божанков.
След трагедията със Сияна беше създадена временна Комисия по пътна безопасност, а управлението обяви поредната „война на джигитите“. В парламента подобни комисии обикновено са три дни „иху“ и после „тихо“, добави още той.
- Реклама -
От инфраструктурата до прилагането на закона – всичко е отговорност на управлението. Но когато то не предлага реформи, прехвърля тежестта на парламента. Така преди 10 години Цветан Цветанов също обяви „война на джигитите“. Законът се промени – наказанията станаха по-тежки. Трагедиите не спряха, пише в поста си Божанков.
Що е то временна Комисия по пътна безопасност?
Общественото недоволство е като тенджера под налягане, а комисията е клапанът. В началото – медии, демонстрации на съчувствие, родители на загинали деца. С всяко следващо заседание напрежението спада. След още няколко – камерите си тръгват. Експертите също. Целта е постигната – обществото е успокоено, уточни депутатът.
После започва „творчество“, което приключва с обемен доклад. В същото време, ресорните комисии бързо завишават санкции. Числото 2 се заменя с числото 4. Законодателят е строг и справедлив. Проблемът остава, пише Божанков.
Добрата законодателна практика изисква оценка на въздействието – преди и след промяната (предварителна и последваща оценка). Ако целта е загиналите да намалеят с 50%, в края на годината трябва да има отчет. Постигната ли е тази цел? Ако да – законът работи. Ако не – имаме проблем. В този случай това не е направено, подчерта народният представител.
ВИЖТЕ ЦЕЛИЯТ МУ ПОСТ:
За да спрем войната по пътищата, първо ще трябва да си оправим пътищата.
Това написа депутатът от ПП-ДБ Явор Божанков.
След трагедията със Сияна беше създадена временна Комисия по пътна безопасност, а управлението обяви поредната „война на джигитите“. В парламента подобни комисии обикновено са три дни „иху“ и после „тихо“, добави още той.
- Реклама -
От инфраструктурата до прилагането на закона – всичко е отговорност на управлението. Но когато то не предлага реформи, прехвърля тежестта на парламента. Така преди 10 години Цветан Цветанов също обяви „война на джигитите“. Законът се промени – наказанията станаха по-тежки. Трагедиите не спряха, пише в поста си Божанков.
Що е то временна Комисия по пътна безопасност?
Общественото недоволство е като тенджера под налягане, а комисията е клапанът. В началото – медии, демонстрации на съчувствие, родители на загинали деца. С всяко следващо заседание напрежението спада. След още няколко – камерите си тръгват. Експертите също. Целта е постигната – обществото е успокоено, уточни депутатът.
После започва „творчество“, което приключва с обемен доклад. В същото време, ресорните комисии бързо завишават санкции. Числото 2 се заменя с числото 4. Законодателят е строг и справедлив. Проблемът остава, пише Божанков.
Добрата законодателна практика изисква оценка на въздействието – преди и след промяната (предварителна и последваща оценка). Ако целта е загиналите да намалеят с 50%, в края на годината трябва да има отчет. Постигната ли е тази цел? Ако да – законът работи. Ако не – имаме проблем. В този случай това не е направено, подчерта народният представител.
"За руската интервенция върху самолета на Урсула фон дер Лайен научаваме от… Financial Times. Многократно се говори и предупреждава за руски хакерски атаки, но...
"Във връзка с хибридната руска атака срещу самолета, превозващ председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен до летище Пловдив, лишавайки го от възможност...
Прокурорският син от Перник Васил Михайлов, който се укрива от властите от три месеца, отново се прояви публично – този път в социалните мрежи чрез фалшив