Search Suggestions
      четвъртък, 04.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          МОН предлага система за управление на качеството в училищата и детските градини

          Индивидуалното развитие на всяко дете, ефективността на преподаването, мотивацията и ангажираността на учители и ученици, сигурната и приобщаваща среда, както и равният достъп до образование са сред критериите за качество в детските градини и училищата, заложени в проект на Наредба за управление на качеството в институциите от системата на предучилищното и училищното образование, съобщиха от Министерството на образованието и науката (МОН).

          - Реклама -

          Документът е публикуван за обществено обсъждане и се планира да влезе в сила от учебната 2026/2027 година. За първи път се регламентира подробно как училищата и детските градини ще изграждат свои вътрешни системи за управление на качеството – чрез анализ на потребностите и очакванията на деца, ученици, родители и учители; формулиране на цели; планиране и реализация на дейности; проследяване на постиженията и предприемане на мерки за подобрение.

          Комисии за качество

          Всеки директор ще назначава комисия за управление на качеството, съставена от педагогически специалисти. Тя ще организира процеса на самооценяване, ще събира и обработва данни и ще предлага конкретни мерки, които ще бъдат обсъждани от педагогическия съвет.

          Как ще се оценява качеството?

          • В детските градини акцентът ще е върху:
            • индивидуалното развитие на всяко дете
            • сигурна и приобщаваща среда
            • играта като основен метод на учене
            • висока квалификация на учителите
          • В училищата оценяването ще обхваща три сфери:
            • образователен процес
            • училищно управление
            • институционална среда

          Критериите включват напредъка и резултатите на учениците, качеството на преподаването, индивидуалния подход, равнопоставения достъп до образование, както и прозрачност и ефективност в управлението.

          Индикатори за качество

          • резултати от външни оценявания и олимпиади
          • мотивация и активност на учениците в училищния живот
          • удовлетвореност на родители и педагози
          • партньорства с местни общности и външни организации

          Индивидуалното развитие на всяко дете, ефективността на преподаването, мотивацията и ангажираността на учители и ученици, сигурната и приобщаваща среда, както и равният достъп до образование са сред критериите за качество в детските градини и училищата, заложени в проект на Наредба за управление на качеството в институциите от системата на предучилищното и училищното образование, съобщиха от Министерството на образованието и науката (МОН).

          - Реклама -

          Документът е публикуван за обществено обсъждане и се планира да влезе в сила от учебната 2026/2027 година. За първи път се регламентира подробно как училищата и детските градини ще изграждат свои вътрешни системи за управление на качеството – чрез анализ на потребностите и очакванията на деца, ученици, родители и учители; формулиране на цели; планиране и реализация на дейности; проследяване на постиженията и предприемане на мерки за подобрение.

          Комисии за качество

          Всеки директор ще назначава комисия за управление на качеството, съставена от педагогически специалисти. Тя ще организира процеса на самооценяване, ще събира и обработва данни и ще предлага конкретни мерки, които ще бъдат обсъждани от педагогическия съвет.

          Как ще се оценява качеството?

          • В детските градини акцентът ще е върху:
            • индивидуалното развитие на всяко дете
            • сигурна и приобщаваща среда
            • играта като основен метод на учене
            • висока квалификация на учителите
          • В училищата оценяването ще обхваща три сфери:
            • образователен процес
            • училищно управление
            • институционална среда

          Критериите включват напредъка и резултатите на учениците, качеството на преподаването, индивидуалния подход, равнопоставения достъп до образование, както и прозрачност и ефективност в управлението.

          Индикатори за качество

          • резултати от външни оценявания и олимпиади
          • мотивация и активност на учениците в училищния живот
          • удовлетвореност на родители и педагози
          • партньорства с местни общности и външни организации

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Осми протест във Варна в подкрепа на Благомир Коцев

          Десетки граждани отново се събраха пред сградата на Общината във Варна, за да изразят подкрепа към арестувания кмет Благомир Коцев. Това е осмият пореден...

          Митов РАЗКРИ: Какви са били първите думи на нападателите на ст. комисар Кожухаров?

          Министърът на вътрешните работи Даниел Митов заяви, че посегателствата срещу институциите в България ще се преследват много тежко, предаде кореспондентът на БГНЕС от Русе....

          Костадин Костадинов: Около 30 000 украински нацисти ще се заселят в България със семействата си

          "Около 30 000 украински нацисти ще се заселят в България със семействата си." Това заяви председателят на ПП "Възраждане" Костадин Костадинов, който беше гост в...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions