От 7 септември започва прилагането на секционен контрол за средна скорост по републиканската пътна мрежа, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.
- Реклама -
Как работи системата:
- В началото и края на всеки участък са монтирани камери, които засичат времето за преминаване.
- На база изминатото разстояние се изчислява средната скорост на превозното средство.
- При превишаване на максимално допустимата скорост данните автоматично се изпращат от Националното тол управление (НТУ) към МВР, което налага санкциите.
Сигурност и обхват:
- До 7 септември броят на сертифицираните отсечки ще достигне 22.
- Пълният списък с участъци е публикуван на сайта на Националното тол управление и съдържа информация за пътя, началната и крайната точка, както и карта с местоположението.
- Постепенно системата ще се разширява, като НТУ има готовност да включи 126 участъка с обща дължина около 1200 км.
До края на годината се очаква цялата планирана мрежа от 126 отсечки да заработи в реален режим на контрол.
От 7 септември започва прилагането на секционен контрол за средна скорост по републиканската пътна мрежа, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.
- Реклама -
Как работи системата:
- В началото и края на всеки участък са монтирани камери, които засичат времето за преминаване.
- На база изминатото разстояние се изчислява средната скорост на превозното средство.
- При превишаване на максимално допустимата скорост данните автоматично се изпращат от Националното тол управление (НТУ) към МВР, което налага санкциите.
Сигурност и обхват:
- До 7 септември броят на сертифицираните отсечки ще достигне 22.
- Пълният списък с участъци е публикуван на сайта на Националното тол управление и съдържа информация за пътя, началната и крайната точка, както и карта с местоположението.
- Постепенно системата ще се разширява, като НТУ има готовност да включи 126 участъка с обща дължина около 1200 км.
До края на годината се очаква цялата планирана мрежа от 126 отсечки да заработи в реален режим на контрол.