До 2028 година трансграничният железопътен тунел между България и Република Северна Македония трябва да бъде завършен. Това заяви пред журналисти вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов.
- Реклама -
Той участва в заседание на парламентарната комисия по външна политика, на което единодушно беше подкрепена ратификацията на Споразумението между правителствата на двете държави за подготовката, изграждането и експлоатацията на тунела. Документът е подписан на 6 ноември 2025 г. в с. Гюешево, а „за“ гласуваха 14 народни представители.
„Това е проект, който е много зорко наблюдаван от Европейската комисия. Всяка държава, която безпричинно възпрепятства проекта, ще бъде разглеждана като ненадежден партньор“, подчерта Караджов.
По думите му проектът е тест и за двете страни, но особено за Република Северна Македония като страна кандидат за членство в ЕС.
„Това е общ проект – не се копае от двете страни по малко. Имаме един търг, един изпълнител и един тунел, който се ръководи от съвместен комитет“, обясни вицепремиерът в оставка.
Тунелът ще се управлява постоянно от съвместен комитет, като двете държави ще поемат ангажимент за съвместната му поддръжка и финансиране.
Гроздан Караджов уточни още, че съпътстващата инфраструктура от българска страна – последните 2,4 километра до границата – може да бъде готова до края на 2027 г., ако има добра организация.
„Когато тунелът е готов, ще трябва само да закачим последните 400 метра. Такъв е планът ни“, допълни той.
До 2028 година трансграничният железопътен тунел между България и Република Северна Македония трябва да бъде завършен. Това заяви пред журналисти вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов.
- Реклама -
Той участва в заседание на парламентарната комисия по външна политика, на което единодушно беше подкрепена ратификацията на Споразумението между правителствата на двете държави за подготовката, изграждането и експлоатацията на тунела. Документът е подписан на 6 ноември 2025 г. в с. Гюешево, а „за“ гласуваха 14 народни представители.
„Това е проект, който е много зорко наблюдаван от Европейската комисия. Всяка държава, която безпричинно възпрепятства проекта, ще бъде разглеждана като ненадежден партньор“, подчерта Караджов.
По думите му проектът е тест и за двете страни, но особено за Република Северна Македония като страна кандидат за членство в ЕС.
„Това е общ проект – не се копае от двете страни по малко. Имаме един търг, един изпълнител и един тунел, който се ръководи от съвместен комитет“, обясни вицепремиерът в оставка.
Тунелът ще се управлява постоянно от съвместен комитет, като двете държави ще поемат ангажимент за съвместната му поддръжка и финансиране.
Гроздан Караджов уточни още, че съпътстващата инфраструктура от българска страна – последните 2,4 километра до границата – може да бъде готова до края на 2027 г., ако има добра организация.
„Когато тунелът е готов, ще трябва само да закачим последните 400 метра. Такъв е планът ни“, допълни той.
Граждани се събраха на протест срещу въвеждането на еврото пред сградата на Община Шумен. Демонстрацията е била организирана чрез социалните мрежи.
Присъстващите скандираха „Не на...
Необходима и навременна стъпка за укрепване на демократичните принципи, повишаване на прозрачността и гарантиране на честността на изборния процес в Република България. Така от...
Граждани се събират на протест в Триъгълника на властта в София, както и в други градове в страната. Демонстрацията е организирана от „Продължаваме промяната...