Search Suggestions
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Търговията на дребно в Испания нарасна с 1% на годишна база през ноември

          По данни на Националния статистически институт (НСИ) продажбите на дребно в Испания на годишна база се повишиха с 1% през ноември, което е по-малко от ръста от 3,4% през октомври, както и под очакванията на анализаторите за 2,8%, съобщи „Евронюз“.

          - Реклама -

          Това беше най-бавният ръст на търговията на дребно от юни тази година насам, потиснат главно от намаляването на разходите за храна до 1,5% през ноември от 2,2% през октомври. Разходите за нехранителни стоки също спаднаха до 1,2% през миналия месец от 5,9% през октомври.

          На месечна база продажбите на дребно се понижиха с 0,6% през ноември спрямо 0% през октомври.

          За първите 11 месеца на годината търговията на дребно в Испания се е увеличила с 1,5% в сравнение със същия период на миналата година. 

          Според тримесечния Барометър на разходите за търговия на дребно на NIQ (глобална фирма за маркетингови проучвания) през третото тримесечие на годината в Испания също е отбелязан ръст от 4,5% на разходите за потребителски стоки в сравнение с третото тримесечие на 2023 г. Разходите за дълготрайни и технологични стоки също са се увеличили с 4,2% през третото тримесечие на 2024 г. в сравнение със същото тримесечие на миналата година. 

          Антонио де Сантос, анализатор на търговията на дребно на NIQ в Испания, заяви на уебсайта на компанията: 

          „През третото тримесечие пазарът на бързооборотни стоки в Испания запази тенденцията на умерени цени, което значително допринесе за увеличаването на търсенето. Почти всички раздели на пакетирани и пресни продукти отбелязаха положителен ръст в обема досега през тази година“.

          „Общият икономически напредък, нарастващите доходи на домакинствата, намалените разходи за ипотечни кредити и силният пазар на труда изиграха роля за възходящата траектория на потребителските покупки. Въпреки продължаващата несигурност в макросредата, ние запазваме предпазливо оптимистична перспектива за краткосрочното и средносрочното развитие на пазара“, добави Де Сантос.

          Фернандо Гомес, ръководител на отдел „Търговия на дребно“ в GfK в Испания, също заяви на уебсайта на NIQ: „През третото тримесечие пазарът на технологии и стоки за дълготрайна употреба отбеляза ръст, противно на очакваното от анализаторите забавяне“.

          „Испанските потребители проявяват траен интерес към харчене за оборудване, продукти за здравето, свободното време и културата, което показва обещаващи перспективи за стабилно четвърто тримесечие, ако не се стигне до непредвидени смущения като неотдавнашните наводнения в южната част на страната“.  

          Въпреки това, макар че намаляващите цени на продуктите са от полза за потребителите, те водят и до известно безпокойство сред търговците на дребно, особено в условията на засилена конкуренция от страна на азиатски марки, които искат да се наложат на испанския пазар и на пазара на ЕС като цяло.

          Тези марки често предлагат по-широка гама продукти от утвърдените марки на по-ниски цени. Възходът на онлайн пазаруването също нанесе значителен удар върху физическите търговци на дребно, особено по време на празниците.

          По данни на Националния статистически институт (НСИ) продажбите на дребно в Испания на годишна база се повишиха с 1% през ноември, което е по-малко от ръста от 3,4% през октомври, както и под очакванията на анализаторите за 2,8%, съобщи „Евронюз“.

          - Реклама -

          Това беше най-бавният ръст на търговията на дребно от юни тази година насам, потиснат главно от намаляването на разходите за храна до 1,5% през ноември от 2,2% през октомври. Разходите за нехранителни стоки също спаднаха до 1,2% през миналия месец от 5,9% през октомври.

          На месечна база продажбите на дребно се понижиха с 0,6% през ноември спрямо 0% през октомври.

          За първите 11 месеца на годината търговията на дребно в Испания се е увеличила с 1,5% в сравнение със същия период на миналата година. 

          Според тримесечния Барометър на разходите за търговия на дребно на NIQ (глобална фирма за маркетингови проучвания) през третото тримесечие на годината в Испания също е отбелязан ръст от 4,5% на разходите за потребителски стоки в сравнение с третото тримесечие на 2023 г. Разходите за дълготрайни и технологични стоки също са се увеличили с 4,2% през третото тримесечие на 2024 г. в сравнение със същото тримесечие на миналата година. 

          Антонио де Сантос, анализатор на търговията на дребно на NIQ в Испания, заяви на уебсайта на компанията: 

          „През третото тримесечие пазарът на бързооборотни стоки в Испания запази тенденцията на умерени цени, което значително допринесе за увеличаването на търсенето. Почти всички раздели на пакетирани и пресни продукти отбелязаха положителен ръст в обема досега през тази година“.

          „Общият икономически напредък, нарастващите доходи на домакинствата, намалените разходи за ипотечни кредити и силният пазар на труда изиграха роля за възходящата траектория на потребителските покупки. Въпреки продължаващата несигурност в макросредата, ние запазваме предпазливо оптимистична перспектива за краткосрочното и средносрочното развитие на пазара“, добави Де Сантос.

          Фернандо Гомес, ръководител на отдел „Търговия на дребно“ в GfK в Испания, също заяви на уебсайта на NIQ: „През третото тримесечие пазарът на технологии и стоки за дълготрайна употреба отбеляза ръст, противно на очакваното от анализаторите забавяне“.

          „Испанските потребители проявяват траен интерес към харчене за оборудване, продукти за здравето, свободното време и културата, което показва обещаващи перспективи за стабилно четвърто тримесечие, ако не се стигне до непредвидени смущения като неотдавнашните наводнения в южната част на страната“.  

          Въпреки това, макар че намаляващите цени на продуктите са от полза за потребителите, те водят и до известно безпокойство сред търговците на дребно, особено в условията на засилена конкуренция от страна на азиатски марки, които искат да се наложат на испанския пазар и на пазара на ЕС като цяло.

          Тези марки често предлагат по-широка гама продукти от утвърдените марки на по-ниски цени. Възходът на онлайн пазаруването също нанесе значителен удар върху физическите търговци на дребно, особено по време на празниците.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Делото за трагедията в Кочани продължава на 2 декември

          Делото за пожара в дискотека „Пулс“ в Кочани, при който загинаха 63 души, продължава на 2 декември. На днешното заседание присъстващите представители на пострадалите...

          Банките в Сърбия спират разплащанията с НИС, ако не получи лиценз за работа в срок

          Търговските банки ще прекратят разплащанията с петролната индустрия (НИС), ако компанията не получи лиценз от Съединените щати за дейността си в предвидения срок, съобщи...

          Разбита „фабрика за бебета“ в Гърция: престъпна група печелила милиони от яйцеклетки и незаконни инвитро процедури

          Гръцката полиция разкри мащабна престъпна схема, функционирала като „фабрика за бебета“ в център за асистирана репродукция в Ханя.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions