За да спрат схемите в театрите, трябва да се промени системата. Това заяви пред БНР Найден Тодоров, диригент на Софийската филхармония, бивш министър на културата.
„Тя е направена по начин, който в момента не работи нормално. Културните институти не работят за това да се развива културата, те трябва да печелят по някакъв начин пари, за да успеят да оцелеят и да получат своята държавна субсидия. Това принуждава част от директорите да търсят алтернативни начини, за да спасят институтите. Понякога отиват на ръба на закона, а в определени случаи – те го прескачат.
Убеден съм, че прокуратурата ще си свърши работата и виновните ще бъдат открити и наказани. Те трябва да бъдат наказани, защото с това престъпление, което са извършили, навредиха на целия сектор. Престъпните схеми са в два театъра. Самите театри не са виновни. Няколко човека са допуснали това да се случи. Не съм убеден, че самите директори са го направили първоначално с лоши помисли. Те са открили някакъв начин да завъртят една схема, която да подобри финансовата ситуация на театъра. Целта обаче абсолютно никога не оправдава средствата. Каквито и да са проблемите, ако ние престъпим закона, сме престъпници“.
За да спрат схемите в театрите, трябва да се промени системата. Това заяви пред БНР Найден Тодоров, диригент на Софийската филхармония, бивш министър на културата.
„Тя е направена по начин, който в момента не работи нормално. Културните институти не работят за това да се развива културата, те трябва да печелят по някакъв начин пари, за да успеят да оцелеят и да получат своята държавна субсидия. Това принуждава част от директорите да търсят алтернативни начини, за да спасят институтите. Понякога отиват на ръба на закона, а в определени случаи – те го прескачат.
Убеден съм, че прокуратурата ще си свърши работата и виновните ще бъдат открити и наказани. Те трябва да бъдат наказани, защото с това престъпление, което са извършили, навредиха на целия сектор. Престъпните схеми са в два театъра. Самите театри не са виновни. Няколко човека са допуснали това да се случи. Не съм убеден, че самите директори са го направили първоначално с лоши помисли. Те са открили някакъв начин да завъртят една схема, която да подобри финансовата ситуация на театъра. Целта обаче абсолютно никога не оправдава средствата. Каквито и да са проблемите, ако ние престъпим закона, сме престъпници“.