Search Suggestions
      понеделник, 25.08.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Започна програма за модернизация на терминалите в тунел „Железница“ (ВИДЕО)

          През настоящата седмица беше даден старт на процедурата за подпомагане на интермодални оператори и развитие на съществуващи терминали в тунел „Железница“.

          - Реклама -

          Общата стойност на финансирането е 34,5 млн. лева, осигурени от Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027. Срокът за подаване на проектни предложения е до 26.09.2025 г. 

          Целта на програмата е да подкрепи операторите на терминали за комбиниран транспорт чрез предоставяне на средства за модернизиране и разширяване на съществуващата инфраструктура.

          Безвъзмездната помощ за всеки отделен проект е от 1,5 млн. лева до 4 млн. лева, като кандидатите ще получат финансова подкрепа в размер до 50% от допустимите разходи за изпълнение.

          Средствата се предоставят за закупуване на ново маневрено оборудване с нулеви емисии, внедряване на съвременни IT системи за управление на транспорта, както и за подобрения в железопътната и пътната инфраструктура на терминалите. Инвестициите са насочени към всички региони в страната, с изключение на Югозападен регион

          Тунел „Железница“ е напълно завършен. Успешно са преминали всички 72-часови проби на 15-те системи, които го обслужват. Това е най-дългият и най-модерният тунел в България, изпълнен по нов австрийски метод.

          Основни системи в тунел „Железница“:

          • Система за мониторинг на физични величини
            Следи нивата на въглероден диоксид, фини прахови частици, отчита ги и подава сигнал към контролния център.
          • Система за аудиооповестяване
            Предназначена за излъчване на спешни съобщения при инцидент или пожар.
          • Система за пожароизвестяване
            Използва сензорно-оптичен кабел, монтиран на свода, за автоматично и ранно откриване на пожари, с минимален риск от фалшиви сигнали.
          • Радио система
            Чрез излъчващ кабел във всяка от тръбите осигурява връзка за полиция, пожарна, бърза помощ и поддържащи екипи.
          • Система за видеонаблюдение
            Над 104 камери, които откриват инциденти, пожари, катастрофи, паднали или изоставени предмети. Всички събития се подават в контролния център.
          • Система за електронен контрол на достъпа
            Осигурява надзор и защита на техническите помещения, аварийните станции, евакуационните врати, напречните връзки и порталите.
          • Аварийни SOS станции
            Общо 26 комбинирани SOS ниши с ръчни пожароизвестители и телефони с директна връзка към операторите в контролния център.
          • Галерии за евакуация
            • 2 автомобилни галерии
            • 4 пешеходни галерии
              Позволяват пренасочване на трафика при авария от едната тръба в другата.
          • Система за мониторинг на конструкцията
            Отчита в реално време признаци на нарушена стабилност, сигнализира в контролния център.
          • ITS – Интелигентна система за управление на трафика
            Управляеми пътни знаци от северната и южната страна, както и вътре в тръбите, управлявани от контролния център.
          • Вентилационна система
            Изключително важна за безопасността при пожар или повишени газове, с възможност за автоматичен и ръчен режим.
          • Пълно покритие с GSM сигнал
            По цялата дължина на тунела.
          • Осветителна система
            Критично важна за видимост и безопасност.
          • SCADA система (Скада)
            Централната система за визуализация и управление на всички подсистеми. Позволява на операторите в контролния център да управляват тунела в реално време.

          През настоящата седмица беше даден старт на процедурата за подпомагане на интермодални оператори и развитие на съществуващи терминали в тунел „Железница“.

          - Реклама -

          Общата стойност на финансирането е 34,5 млн. лева, осигурени от Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027. Срокът за подаване на проектни предложения е до 26.09.2025 г. 

          Целта на програмата е да подкрепи операторите на терминали за комбиниран транспорт чрез предоставяне на средства за модернизиране и разширяване на съществуващата инфраструктура.

          Безвъзмездната помощ за всеки отделен проект е от 1,5 млн. лева до 4 млн. лева, като кандидатите ще получат финансова подкрепа в размер до 50% от допустимите разходи за изпълнение.

          Средствата се предоставят за закупуване на ново маневрено оборудване с нулеви емисии, внедряване на съвременни IT системи за управление на транспорта, както и за подобрения в железопътната и пътната инфраструктура на терминалите. Инвестициите са насочени към всички региони в страната, с изключение на Югозападен регион

          Тунел „Железница“ е напълно завършен. Успешно са преминали всички 72-часови проби на 15-те системи, които го обслужват. Това е най-дългият и най-модерният тунел в България, изпълнен по нов австрийски метод.

          Основни системи в тунел „Железница“:

          • Система за мониторинг на физични величини
            Следи нивата на въглероден диоксид, фини прахови частици, отчита ги и подава сигнал към контролния център.
          • Система за аудиооповестяване
            Предназначена за излъчване на спешни съобщения при инцидент или пожар.
          • Система за пожароизвестяване
            Използва сензорно-оптичен кабел, монтиран на свода, за автоматично и ранно откриване на пожари, с минимален риск от фалшиви сигнали.
          • Радио система
            Чрез излъчващ кабел във всяка от тръбите осигурява връзка за полиция, пожарна, бърза помощ и поддържащи екипи.
          • Система за видеонаблюдение
            Над 104 камери, които откриват инциденти, пожари, катастрофи, паднали или изоставени предмети. Всички събития се подават в контролния център.
          • Система за електронен контрол на достъпа
            Осигурява надзор и защита на техническите помещения, аварийните станции, евакуационните врати, напречните връзки и порталите.
          • Аварийни SOS станции
            Общо 26 комбинирани SOS ниши с ръчни пожароизвестители и телефони с директна връзка към операторите в контролния център.
          • Галерии за евакуация
            • 2 автомобилни галерии
            • 4 пешеходни галерии
              Позволяват пренасочване на трафика при авария от едната тръба в другата.
          • Система за мониторинг на конструкцията
            Отчита в реално време признаци на нарушена стабилност, сигнализира в контролния център.
          • ITS – Интелигентна система за управление на трафика
            Управляеми пътни знаци от северната и южната страна, както и вътре в тръбите, управлявани от контролния център.
          • Вентилационна система
            Изключително важна за безопасността при пожар или повишени газове, с възможност за автоматичен и ръчен режим.
          • Пълно покритие с GSM сигнал
            По цялата дължина на тунела.
          • Осветителна система
            Критично важна за видимост и безопасност.
          • SCADA система (Скада)
            Централната система за визуализация и управление на всички подсистеми. Позволява на операторите в контролния център да управляват тунела в реално време.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          „Мъртвило е, градът ни се обезводни“: Пореден протест в Плевен

          Поради безводието граждани се събраха тази сутрин пред общината в Плевен на пореден протест. Жителите на града разполагат само с няколко часа вода сутрин.

          Столичният общински съвет се събира на извънредно заседание

          На извънредно заседание днес Столичният общински съвет (СОС) ще обсъди упълномощаване на кмета на София Васил Терзиев да избере нова банка за обслужване на...

          Президентът Радев ще бъде на посещение във Федерална република Германия

          Румен Радев ще бъде на работно посещение във Федерална република Германия, където ще проведе среща с президента на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в Берлин. По покана...

          4 КОМЕНТАРА

          1. ТАЗИ КАРТИНКА ОТ КЪДЕ СА Я СНИМАЛИ ???? НАДАЛИ ЩЕ НАПРАВЯТ СЪЩОТО: С ТЕЛЕФОНИ ЗА ВРЪЗКА, АВАРИЙНИ ИЗХОДИ, ПРОТИВОПОЖАРНИ ПОМПИ, , РАБОТЕЩО СИЛНО СВЕТЕЩО БЯЛО ОСВЕТЛЕНИЕ /НЕ ЗАСПАЛОТО ЖЪЛТО,КОЕТО СЛАГАТ/ , ЕВРОПЕЙСКА СВЕТЕЩА МАРКИРОВКА……

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions