Search Suggestions
      вторник, 15.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЕК глоби 15 производители на автомобили с 458 млн. евро за участие в картел

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Зеленски предложи Денис Шмигал за министър на отбраната

          Президентът на Украйна Володимир Зеленски предложи днес досегашния премиер Денис Шмигал за нов министър на отбраната, съобщава Укринформ. По думите на държавния глава, натрупаният...

          Кая Калас: ЕС е близо до нови санкции срещу Русия

          Върховният представител на ЕС по външната политика и сигурността Кая Калас заяви, че очаква външните министри на ЕС да одобрят нови санкции срещу Русия...

          Калас: САЩ осъзнаха, че Русия не иска мир

          Върховният представител на ЕС по външната политика и сигурността Кая Калас изрази очакване европейските външни министри да одобрят нови санкции срещу Русия днес или...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions