Search Suggestions
      събота, 20.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЕК глоби 15 производители на автомобили с 458 млн. евро за участие в картел

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Естония поиска спешни консултации в НАТО заради поредната провокация на Русия

          Естония ще настоява за спешни консултации в рамките на НАТО заради нарушение на въздушното ѝ пространство от три руски изтребителя МиГ-31, заяви министър-председателят на...

          Украйна осъди руската провокация срещу Естония

          Президентът на Украйна Володимир Зеленски разкритикува Русия за засилването на напрежението с Европа и НАТО, след като три руски изтребителя МиГ-31 нарушиха естонското въздушно...

          Косово се присъедини към последните санкции на ЕС срещу Русия и Беларус

          Правителството на Косово в технически мандат днес се присъедини към най-новия пакет санкции на Европейския съюз срещу Русия и Беларус заради военната агресия срещу...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions