Search Suggestions
      сряда, 26.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Ултра-бързата мода: ниски цени, висока цена за обществото

          Ултра-бързата мода – новият модел, налаган от марки като SHEIN и Temu, обещава хиляди нови артикули всеки ден на минимални цени. Но зад тази достъпност стоят огромни икономически, социални, здравни и екологични рискове, които все по-често тревожат експерти и регулатори.

          - Реклама -

          Евтино днес – скъпо утре

          Този модел ускорява до крайност цикъла „произведи – купи – изхвърли“. Производството е огромно, цените са ниски, оборотът е невероятно бърз — а разходите се прехвърлят върху обществото.

          Местните модни индустрии страдат, работни места изчезват, занаятчийство се губи, а потребителите са подтиквани да купуват импулсивно и повече, отколкото им трябва.

          Опасни материали и липса на контрол

          Проблемът със сигурността на продуктите е сериозен. Тестове на Greenpeace показват, че 32% от дрехите на SHEIN нарушават химическите стандарти на ЕС, включително опасни PFAS до 3300 пъти над нормата.

          Тези вещества са токсични, натрупват се в природата и застрашават здравето – както на работници, така и на потребители.

          Условия на труд и етични пробойни

          Ултра-бързата мода разчита на ниско заплащане, извънреден труд и липса of защита. Освен това често копира дизайни и подпомага разпространението на фалшиви или опасни артикули чрез големи онлайн платформи, където контролът е слаб.

          Ускорена екологична криза

          Модната индустрия вече създава 10% от глобалните въглеродни емисии, а ултра-бързите марки усилват това.
          Синтетичните тъкани освобождават микрофибри, дрехите се изхвърлят за месеци, а масовият въздушен транспорт увеличава емисиите още повече.

          Какво можем да направим?

          • Да купуваме по-малко, но по-качествени продукти.
          • Да удължаваме живота на дрехите си.
          • Да избираме устойчиви марки и прозрачни практики.

          Ултра-бързата мода изглежда като печеливша сделка за потребителите, но реално скритите разходи са огромни: за икономиката, за здравето ни, за природата и за труда на милиони хора.

          Ултра-бързата мода – новият модел, налаган от марки като SHEIN и Temu, обещава хиляди нови артикули всеки ден на минимални цени. Но зад тази достъпност стоят огромни икономически, социални, здравни и екологични рискове, които все по-често тревожат експерти и регулатори.

          - Реклама -

          Евтино днес – скъпо утре

          Този модел ускорява до крайност цикъла „произведи – купи – изхвърли“. Производството е огромно, цените са ниски, оборотът е невероятно бърз — а разходите се прехвърлят върху обществото.

          Местните модни индустрии страдат, работни места изчезват, занаятчийство се губи, а потребителите са подтиквани да купуват импулсивно и повече, отколкото им трябва.

          Опасни материали и липса на контрол

          Проблемът със сигурността на продуктите е сериозен. Тестове на Greenpeace показват, че 32% от дрехите на SHEIN нарушават химическите стандарти на ЕС, включително опасни PFAS до 3300 пъти над нормата.

          Тези вещества са токсични, натрупват се в природата и застрашават здравето – както на работници, така и на потребители.

          Условия на труд и етични пробойни

          Ултра-бързата мода разчита на ниско заплащане, извънреден труд и липса of защита. Освен това често копира дизайни и подпомага разпространението на фалшиви или опасни артикули чрез големи онлайн платформи, където контролът е слаб.

          Ускорена екологична криза

          Модната индустрия вече създава 10% от глобалните въглеродни емисии, а ултра-бързите марки усилват това.
          Синтетичните тъкани освобождават микрофибри, дрехите се изхвърлят за месеци, а масовият въздушен транспорт увеличава емисиите още повече.

          Какво можем да направим?

          • Да купуваме по-малко, но по-качествени продукти.
          • Да удължаваме живота на дрехите си.
          • Да избираме устойчиви марки и прозрачни практики.

          Ултра-бързата мода изглежда като печеливша сделка за потребителите, но реално скритите разходи са огромни: за икономиката, за здравето ни, за природата и за труда на милиони хора.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          „Блумбърг“: Вашингтон и Москва изготвили заедно мирен план за Украйна

          Специалният пратеник на САЩ Стив Уиткоф е участвал в подготвянето на общ план с руски представители за прекратяване на войната в Украйна, съобщава „Блумбърг“,...

          Тайван вдига армията в бърза готовност на фона на заплахи от Китай

          Тайванските въоръжени сили планират да постигнат „високо ниво“ на бойна готовност до 2027 г., за да възпират евентуални действия на Пекин. Това заяви президентът...

          Москва цели 95% „руска идентичност“ до 2036 г. в анексираните украински региони

          Руският президент Владимир Путин подписа нов документ – „Стратегия на националната политика на Русия до 2036 г.“, който поставя за цел засилване на руската...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions