Search Suggestions
      четвъртък, 27.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Ще паднат ли опасните мантинели? Пловдив под напрежение след трагедията на Околовръстното

          След тежкия инцидент, в който загина семейство и по-голямото им дете, а по-малкото оцелява и се бори за живота си, въпросът за безопасността на Околовръстното шосе в Пловдив излезе на преден план. Срещу шофьора на камиона вече има повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост на трима души.
          В сряда сутринта гневът на гражданите прерасна в кратка блокада на пътя, а към държавата бе отправен категоричен ултиматум: до 10 декември да премахне опасните мантинели.

          - Реклама -

          Полицията засилва контрола – и през деня, и през нощта

          Първите мерки вече са факт. Инспектор Стоян Войников от „Пътна полиция“ – Пловдив обяви в ефира на „Здравей, България“, че Областната дирекция на МВР ще увеличи присъствието на униформени по трасето.

          По думите му ще има засилен контрол през цялото денонощие, тъй като участъкът е силно натоварен, макар статистиката да не показва концентрация на катастрофи, сравнима с други райони в областта.

          Въпреки общото намаление на катастрофите и ранените през последните пет години, данните сочат леко повишение на загиналите – от 4 на 8 души.

          Експерти: Инцидентът беше предвидим, а мантинелите – неправилно поставени

          В студиото на Нова телевизия темата бе обсъдена и от експерта по пътно строителство инж. Ясен Ишев и Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

          Тодоров беше категоричен:

          Той подчерта, че новата наредба от 2014 г. позволява мантинелите да бъдат преместени след съответната процедура през Института по пътища и мостове – нещо, което е можело да даде „жизнено пространство“ за реакция на шофьорите при инцидент.

          Инж. Ишев допълни, че проблемът е комплексен:

          Проектантите са изпълнили заданието на АПИ, но според експертите именно това задание е оставило пътя твърде тесен. Ишев обясни разликата между „светлинен“ и „динамичен“ габарит, като подчерта, че високите мантинели създават усещане за притискане, което естествено кара шофьорите да бягат към центъра на пътя.

          След тежкия инцидент, в който загина семейство и по-голямото им дете, а по-малкото оцелява и се бори за живота си, въпросът за безопасността на Околовръстното шосе в Пловдив излезе на преден план. Срещу шофьора на камиона вече има повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост на трима души.
          В сряда сутринта гневът на гражданите прерасна в кратка блокада на пътя, а към държавата бе отправен категоричен ултиматум: до 10 декември да премахне опасните мантинели.

          - Реклама -

          Полицията засилва контрола – и през деня, и през нощта

          Първите мерки вече са факт. Инспектор Стоян Войников от „Пътна полиция“ – Пловдив обяви в ефира на „Здравей, България“, че Областната дирекция на МВР ще увеличи присъствието на униформени по трасето.

          По думите му ще има засилен контрол през цялото денонощие, тъй като участъкът е силно натоварен, макар статистиката да не показва концентрация на катастрофи, сравнима с други райони в областта.

          Въпреки общото намаление на катастрофите и ранените през последните пет години, данните сочат леко повишение на загиналите – от 4 на 8 души.

          Експерти: Инцидентът беше предвидим, а мантинелите – неправилно поставени

          В студиото на Нова телевизия темата бе обсъдена и от експерта по пътно строителство инж. Ясен Ишев и Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

          Тодоров беше категоричен:

          Той подчерта, че новата наредба от 2014 г. позволява мантинелите да бъдат преместени след съответната процедура през Института по пътища и мостове – нещо, което е можело да даде „жизнено пространство“ за реакция на шофьорите при инцидент.

          Инж. Ишев допълни, че проблемът е комплексен:

          Проектантите са изпълнили заданието на АПИ, но според експертите именно това задание е оставило пътя твърде тесен. Ишев обясни разликата между „светлинен“ и „динамичен“ габарит, като подчерта, че високите мантинели създават усещане за притискане, което естествено кара шофьорите да бягат към центъра на пътя.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Скандал в коридорите на властта: ПП–ДБ и ДПС–Ново начало в ожесточен сблъсък на фона на протестите (ВИДЕО)

          Късно тази вечер напрежението от протестите срещу Бюджет 2026 се пренесе вътре в Народното събрание, където се стигна до остър словесен сблъсък

          Парламентът блокира старта на заседанието заради липса на кворум

          Парламентът не успя да започне работа при първия опит за регистрация – електронната система отчете едва 113 регистрирани депутати.

          ПП–ДБ: „Оттеглете бюджета и спрете назначението в ДАНС“

          След многолюдните протести в сряда вечер ПП–ДБ представи две конкретни предложения

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions