Екипите на Изпълнителна агенция „Морска администрация“, съвместно с фирмата изпълнител BMF TUG Service, завършиха успешно буксировката на танкера „KAIROS“ с помощта на три влекача.
- Реклама -
Около 17:30 часа корабът достигна крайната си точка и беше закотвен на определеното място в Бургаския залив, където не създава риск за безопасността и няма да пречи на корабоплаването в района.
В следващите два дни предстои да бъдат изчислени всички разходи, направени от държавата, от момента на навлизането на танкера в българските териториални води до днес. След това сумата ще бъде предявена на корабособственика.
Едва след заплащането на дължимите разходи собственикът ще може да организира извеждането на кораба от българските териториални води.
Екипите на Изпълнителна агенция „Морска администрация“, съвместно с фирмата изпълнител BMF TUG Service, завършиха успешно буксировката на танкера „KAIROS“ с помощта на три влекача.
- Реклама -
Около 17:30 часа корабът достигна крайната си точка и беше закотвен на определеното място в Бургаския залив, където не създава риск за безопасността и няма да пречи на корабоплаването в района.
В следващите два дни предстои да бъдат изчислени всички разходи, направени от държавата, от момента на навлизането на танкера в българските териториални води до днес. След това сумата ще бъде предявена на корабособственика.
Едва след заплащането на дължимите разходи собственикът ще може да организира извеждането на кораба от българските териториални води.
Неадекватни действия на българските институции, в които лешперстват всякакви кифли и цървули. Това не е работа за морски милиционери и бракоразводни адвокати!!! Морската администрация трябва да има рамков договор с някоя първокласна лондонска адвокатска кантора, специализирана в морското право. От такъв инцидент се печелят пари и не е необходим бюджет. Бюджет е необходим на простите, некадърните и крадливите!!! Както обичайно, Гранична полиция посети кораба седмица след като беше изоставен от буксира. Прокуратурата трябваше досега да образува досъдебно производство, в което да бъде привлечен като свидетел капитанът на турския кораб, който изостави влачения плавателен съд. Нека да не забравяме, че влаченият кораб няма собствен ход и отговорността за него се носи от буксиращия кораб!!! Къде е прокуратурата на РБ?! Защо капитанът на буксиращия кораб не е екстрадиран в България? Защо не се търси отговорност от корабособственика на буксиращия кораб?
Операцията по преместване на кораба прилича на репатриране на неправилно репатриране на автомобил. Ако корабособственика предварително не е гарантирал плащането на средствата за преместване, ще прилича малко на изнудване.
Защо не го върнаха турците?