До 2028 година трансграничният железопътен тунел между България и Република Северна Македония трябва да бъде завършен. Това заяви пред журналисти вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов.
- Реклама -
Той участва в заседание на парламентарната комисия по външна политика, на което единодушно беше подкрепена ратификацията на Споразумението между правителствата на двете държави за подготовката, изграждането и експлоатацията на тунела. Документът е подписан на 6 ноември 2025 г. в с. Гюешево, а „за“ гласуваха 14 народни представители.
„Това е проект, който е много зорко наблюдаван от Европейската комисия. Всяка държава, която безпричинно възпрепятства проекта, ще бъде разглеждана като ненадежден партньор“, подчерта Караджов.
По думите му проектът е тест и за двете страни, но особено за Република Северна Македония като страна кандидат за членство в ЕС.
„Това е общ проект – не се копае от двете страни по малко. Имаме един търг, един изпълнител и един тунел, който се ръководи от съвместен комитет“, обясни вицепремиерът в оставка.
Тунелът ще се управлява постоянно от съвместен комитет, като двете държави ще поемат ангажимент за съвместната му поддръжка и финансиране.
Гроздан Караджов уточни още, че съпътстващата инфраструктура от българска страна – последните 2,4 километра до границата – може да бъде готова до края на 2027 г., ако има добра организация.
„Когато тунелът е готов, ще трябва само да закачим последните 400 метра. Такъв е планът ни“, допълни той.
До 2028 година трансграничният железопътен тунел между България и Република Северна Македония трябва да бъде завършен. Това заяви пред журналисти вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов.
- Реклама -
Той участва в заседание на парламентарната комисия по външна политика, на което единодушно беше подкрепена ратификацията на Споразумението между правителствата на двете държави за подготовката, изграждането и експлоатацията на тунела. Документът е подписан на 6 ноември 2025 г. в с. Гюешево, а „за“ гласуваха 14 народни представители.
„Това е проект, който е много зорко наблюдаван от Европейската комисия. Всяка държава, която безпричинно възпрепятства проекта, ще бъде разглеждана като ненадежден партньор“, подчерта Караджов.
По думите му проектът е тест и за двете страни, но особено за Република Северна Македония като страна кандидат за членство в ЕС.
„Това е общ проект – не се копае от двете страни по малко. Имаме един търг, един изпълнител и един тунел, който се ръководи от съвместен комитет“, обясни вицепремиерът в оставка.
Тунелът ще се управлява постоянно от съвместен комитет, като двете държави ще поемат ангажимент за съвместната му поддръжка и финансиране.
Гроздан Караджов уточни още, че съпътстващата инфраструктура от българска страна – последните 2,4 километра до границата – може да бъде готова до края на 2027 г., ако има добра организация.
„Когато тунелът е готов, ще трябва само да закачим последните 400 метра. Такъв е планът ни“, допълни той.
При засилени мерки за сигурност премина поредната вечер на недоволство в центъра на София. Протестът в „Триъгълника на властта“ бе организиран в отговор на...
"Изкарването на Пеевски от кабинета му е добра първа стъпка. Следващата стъпка е махането на охраната му, трета е вкарването на правилата по глобалния...
Центърът за градска мобилност обяви официално, че зоните за почасово платено паркиране в столицата няма да функционират по време на предстоящите празнични дни. Ограниченията...