София 23 °C София 23°C - предимно облачно Велико Търново 19 °C Велико Търново 19°C - умерен дъжд Пловдив 25 °C Пловдив 25°C - предимно ясно Варна 24 °C Варна 24°C - разкъсана облачност Бургас 22 °C Бургас 22°C - предимно облачно

Jazz Crosstar е:HEV: Градска легенда с кросоувър възможности

Кросоувър версията на градската легенда на Honda изкушава хората с активен начин на живот
27 мОбщество 184 Ивана Иванова

Напълно новият хибриден Honda Jazz бе представен на българския пазар в началото на юли, а от eсента у нас започнаха и първите доставки на версията с увеличен клиренс Crosstar. Както и класическият модел тя се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 г. Налична е със същото самозареждащо се хибридно задвижване и е с идентични характеристики на интериора като хечбека, но се отличава от него с уникалния дизайн на радиаторната си решетка, водоустойчивата тапицерия и надлъжните релси на покрива, който може да бъде поръчан и в черен цвят, различен от този на каросерията. Клиренсът е увеличен до 152 мм срещу 136 мм за класическия хечбек (по данни само с шофьор в автомобила). Напълно натоварен, той води с почти четири сантиметра по този показател – 144,2 мм срещу 105,2 мм.

Новата система e:HEV включва два компактни, но мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел - програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU). За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление – електрически, хибриден и режим на двигател с вътрешно горене. Вместо конвенционална трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.
Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. / 80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Другият електрически двигател играе ролята на генератор. Батерията се дозарежда при движение в бензинов режим и чрез натрупване на излишната енергия при спиране (т.нар. рекуперация). Максималната скорост на хибридния Jazz Crosstar e 175 км/ч. Тази версия отделя вредни емисии от CO2 от 110 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,8 л/100 км (WLTP). Едва ли ще намерите по-икономичен хибрид на пазара. В градския трафик Crosstar смъква разхода на 3,9 л/ 100 км, тъй като там често се движи в електрически режим. 

Подобно на класическия Jazz и кросоувърът се радва на патентованата система на Honda „магически седалки“ благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Благодарение на нея багажният капацитет на Crosstar и достига до 1205 л със свалени задни седалки. 

За първи път Jazz е с адаптивен автопилот, асистент за спазване на пътната лента и система против напускане на пътното платно, интелигентният ограничител на скоростта разпознава предписанията на пътните знаци и настройва скоростта на движение според тях. 


www.honda.bg 
www.astreco.bg 

Телевизия Евроком - водещи новини от България и света - политика, здраве, предавания, спорт Eurocom.bg се издържа чрез реклами!

Моля, разрешете рекламите на сайта ни!

Благодарим Ви, че ни подкрепяте!