Search Suggestions
      четвъртък, 18.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Jazz Crosstar е:HEV: Градска легенда с кросоувър възможности

          Напълно новият хибриден Honda Jazz бе представен на българския пазар в началото на юли, а от eсента у нас започнаха и първите доставки на версията с увеличен клиренс Crosstar. Както и класическият модел тя се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 г. Налична е със същото самозареждащо се хибридно задвижване и е с идентични характеристики на интериора като хечбека, но се отличава от него с уникалния дизайн на радиаторната си решетка, водоустойчивата тапицерия и надлъжните релси на покрива, който може да бъде поръчан и в черен цвят, различен от този на каросерията. Клиренсът е увеличен до 152 мм срещу 136 мм за класическия хечбек (по данни само с шофьор в автомобила). Напълно натоварен, той води с почти четири сантиметра по този показател – 144,2 мм срещу 105,2 мм.

          - Реклама -

          Новата система e:HEV включва два компактни, но мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU). За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление – електрически, хибриден и режим на двигател с вътрешно горене. Вместо конвенционална трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.
          Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. / 80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Другият електрически двигател играе ролята на генератор. Батерията се дозарежда при движение в бензинов режим и чрез натрупване на излишната енергия при спиране (т.нар. рекуперация). Максималната скорост на хибридния Jazz Crosstar e 175 км/ч. Тази версия отделя вредни емисии от CO2 от 110 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,8 л/100 км (WLTP). Едва ли ще намерите по-икономичен хибрид на пазара. В градския трафик Crosstar смъква разхода на 3,9 л/ 100 км, тъй като там често се движи в електрически режим. 

          Подобно на класическия Jazz и кросоувърът се радва на патентованата система на Honda „магически седалки“ благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Благодарение на нея багажният капацитет на Crosstar и достига до 1205 л със свалени задни седалки. 

          За първи път Jazz е с адаптивен автопилот, асистент за спазване на пътната лента и система против напускане на пътното платно, интелигентният ограничител на скоростта разпознава предписанията на пътните знаци и настройва скоростта на движение според тях. 


          www.honda.bg 
          www.astreco.bg 

          Напълно новият хибриден Honda Jazz бе представен на българския пазар в началото на юли, а от eсента у нас започнаха и първите доставки на версията с увеличен клиренс Crosstar. Както и класическият модел тя се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 г. Налична е със същото самозареждащо се хибридно задвижване и е с идентични характеристики на интериора като хечбека, но се отличава от него с уникалния дизайн на радиаторната си решетка, водоустойчивата тапицерия и надлъжните релси на покрива, който може да бъде поръчан и в черен цвят, различен от този на каросерията. Клиренсът е увеличен до 152 мм срещу 136 мм за класическия хечбек (по данни само с шофьор в автомобила). Напълно натоварен, той води с почти четири сантиметра по този показател – 144,2 мм срещу 105,2 мм.

          - Реклама -

          Новата система e:HEV включва два компактни, но мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU). За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление – електрически, хибриден и режим на двигател с вътрешно горене. Вместо конвенционална трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.
          Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. / 80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Другият електрически двигател играе ролята на генератор. Батерията се дозарежда при движение в бензинов режим и чрез натрупване на излишната енергия при спиране (т.нар. рекуперация). Максималната скорост на хибридния Jazz Crosstar e 175 км/ч. Тази версия отделя вредни емисии от CO2 от 110 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,8 л/100 км (WLTP). Едва ли ще намерите по-икономичен хибрид на пазара. В градския трафик Crosstar смъква разхода на 3,9 л/ 100 км, тъй като там често се движи в електрически режим. 

          Подобно на класическия Jazz и кросоувърът се радва на патентованата система на Honda „магически седалки“ благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Благодарение на нея багажният капацитет на Crosstar и достига до 1205 л със свалени задни седалки. 

          За първи път Jazz е с адаптивен автопилот, асистент за спазване на пътната лента и система против напускане на пътното платно, интелигентният ограничител на скоростта разпознава предписанията на пътните знаци и настройва скоростта на движение според тях. 


          www.honda.bg 
          www.astreco.bg 

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ЗА ПЪРВИ ПЪТ В ЕДНО ПРЕДАВАНЕ: Първото съвместно тв интервю на Натали и Вики от „Ергенът“, а звездите на „Ергенът“, „Big Brother“ и „Hell’s...

          Тази събота, 20 декември от 20:00 часа по телевизия "Евроком", в празничната коледна програма на предаването „Вечните песни на България“ зрителите ще видят за първи път на едно място най-обсъжданите лица от „Ергенът“, "Big Brother" и "Hell’s Kitchen".

          Янка Рупкина – специален гост в празничното коледно предаване „Вечните песни на България“

          На 21 декември (неделя) от 20:00 часа зрителите на телевизия "Евроком" ще станат част от едно истински специално и вдъхновяващо коледно преживяване.

          ИСТОРИЧЕСКО: За първи път българка стъпи на Южния полюс

          След изкачването на връх Винсън – най-високия връх на Антарктида – Мариета Георгиева продължи своята полярна мисия с експедицията „От последния градус“, която я...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions