Search Suggestions
      неделя, 14.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Кап. Андрей Стаев: Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба, това беше логистичен кошмар

          „Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа до риска за околната среда“, сподели капитанът на влекача „Кастор“ Андрей Стаев пред bTV.

          - Реклама -

          Tой ръководеше операцията по изтеглянето на „Вера Су“, който беше заседнал повече от месец край местността „Яйлата“.

          По думите му операцоята е била успешна заради координацията между различните институции.

          Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал „девет действия“.

          „Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на „Вера Су“. Край „Яйлата“ всичко е скали, което затруднява действията на спасителите“, подчерта той.

          „Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Динкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост. „Хидроремонт“ направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар“, разказа Стаев.

          Неговият кораб „Кастор“ има мощност да тегли 40 тона, но той е използвал само пет от тях, защото ако е била използвана пълната мощност, „Вера Су“ е щял „да се разпори“, разкри Стаев.

          „Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа до риска за околната среда“, сподели капитанът на влекача „Кастор“ Андрей Стаев пред bTV.

          - Реклама -

          Tой ръководеше операцията по изтеглянето на „Вера Су“, който беше заседнал повече от месец край местността „Яйлата“.

          По думите му операцоята е била успешна заради координацията между различните институции.

          Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал „девет действия“.

          „Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на „Вера Су“. Край „Яйлата“ всичко е скали, което затруднява действията на спасителите“, подчерта той.

          „Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Динкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост. „Хидроремонт“ направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар“, разказа Стаев.

          Неговият кораб „Кастор“ има мощност да тегли 40 тона, но той е използвал само пет от тях, защото ако е била използвана пълната мощност, „Вера Су“ е щял „да се разпори“, разкри Стаев.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Руски дрон наруши въздушното пространство на Румъния

          Румънското министерство на отбраната съобщи, че въздушното пространство на страната е било нарушено от дрон по време на руска атака срещу инфраструктура в Украйна,...

          Марко Рубио: Навлизането на руски дронове в Полша е „нещастно и опасно развитие“

          Държавният секретар на САЩ Марко Рубио определи инцидента с навлизането на 17 руски дрона в полското въздушно пространство по време на атака срещу Украйна...

          Украински дрон удари рафинерията „Башнефт“ в Уфа

          Украински дрон се разби в една от най-големите петролни рафинерии в Русия, предизвиквайки пожар и нанасяйки малки щети, съобщиха руските власти. Комплексът на руската петролна...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions