Search Suggestions
      неделя, 13.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Кап. Андрей Стаев: Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба, това беше логистичен кошмар

          „Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа до риска за околната среда“, сподели капитанът на влекача „Кастор“ Андрей Стаев пред bTV.

          - Реклама -

          Tой ръководеше операцията по изтеглянето на „Вера Су“, който беше заседнал повече от месец край местността „Яйлата“.

          По думите му операцоята е била успешна заради координацията между различните институции.

          Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал „девет действия“.

          „Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на „Вера Су“. Край „Яйлата“ всичко е скали, което затруднява действията на спасителите“, подчерта той.

          „Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Динкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост. „Хидроремонт“ направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар“, разказа Стаев.

          Неговият кораб „Кастор“ има мощност да тегли 40 тона, но той е използвал само пет от тях, защото ако е била използвана пълната мощност, „Вера Су“ е щял „да се разпори“, разкри Стаев.

          „Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа до риска за околната среда“, сподели капитанът на влекача „Кастор“ Андрей Стаев пред bTV.

          - Реклама -

          Tой ръководеше операцията по изтеглянето на „Вера Су“, който беше заседнал повече от месец край местността „Яйлата“.

          По думите му операцоята е била успешна заради координацията между различните институции.

          Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал „девет действия“.

          „Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на „Вера Су“. Край „Яйлата“ всичко е скали, което затруднява действията на спасителите“, подчерта той.

          „Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Динкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост. „Хидроремонт“ направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар“, разказа Стаев.

          Неговият кораб „Кастор“ има мощност да тегли 40 тона, но той е използвал само пет от тях, защото ако е била използвана пълната мощност, „Вера Су“ е щял „да се разпори“, разкри Стаев.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Хамас и Израел си размениха обвинения в саботиране на преговорите в Доха

          Хамас и Израел се обвиниха взаимно, че блокират опитите за сключване на споразумение за прекратяване на огъня в Газа, почти седмица след непреки преговори...

          Тази нощ в Украйна: Русия е изстреляла 597 дрона и 26 ракети

          Русия е изстреляла 597 дрона и 26 ракети с голям обсег през нощта, заяви украинският президент Володимир Зеленски в събота, призовавайки за санкции, за...

          Британски генерал: До 5 години трябва да сме готови за война с Русия 

          Бившият командващ сухопътните сили на британската армия, генерал Патрик Сандърс, предупреди, че Обединеното кралство трябва да се подготви за война с Русия в рамките...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions